Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



söndag 29 januari 2012

Ny vän!

Detta är min nya vän! :) Jag är ingen kaffedrickare, min mage gillar inte kaffet! Men kunde inte motstå denna skapelse på vår lokala lilla konsumbutik när jag svischade ner på sparken en dag! De sålde ut den för 595 kr och den hade kostat 1695 tror jag. Inte kan Annan motstå ett sånt klipp inte!

Med Fröken Tassimo i huset kan jag ju helt enkelt inte motstå att fixa mig lite kaffedricka heller! Igår gjorde jag en egenkomponerad Mocca Cappucino & idag blev det en capuccino - mums med en ruta Schweizernöt som sällis! :)

Min andra nya vän är denna skapelse!

 OJ så roligt vi har tillsammans!! :)) Det är skitkul att sparka loss tillsammans med hundarna! Sue har varit min största draghjälp hittills! Igår kväll lurade jag med mannen ut, han var dock en riktig räddhare! Hahaha! Han tyckte att jag var livsfarlig som chaffis, hemskt vad man kan vara känslig mot en krock in i snödrivan och en överkörd fot! ;) Angående det där med foten har jag misstanke om förtal dock, jag tyckte mig aldrig se riktigt att den var överkörd! :))

Vi hade jättekul och skrattade som galningar, haha!

På onsdag ska jag jobba också, smack --> åter till verkligheten! Jag ska "dema" på Hemköp i Rättvik, de ska ha kundkortskväll och jag ska vara en sådan som lagar mat i butiken och bjuder på. Ja det var en tant som ringde mig i torsdags och frågade om jag var intresserad av jobb! Vart hittar de mitt nummer?! Smidigt att bli uppringd av arbetsgivare man inte ens sökt sig till! :)

Tyvär krockade tiderna i övrigt med jobbet på cafèet så jag tackade nej. Men sedan ringde hon igen och frågade om jag inte kunde tänka mig att jobba på onsdag iaf. Tja varför inte, hoppas det blir kul! :)

Så vi träffades på Hemköpsparkeringen och jag fick ett kuvert med avtal osv & kläder att ha på mig! Snabbt o lätt liksom! :)

Sedan blir det, som jag förstod iaf, jobb på orebagarn tors, fre & lör nästa vecka. Så då blir det full fart för mig!

Var även in på AF i torsdags, verkar ju helt hopplöst med min handläggare! Hon svarar mig ju inte på mail, så jag efterlyste henne och undrade om hon kanske slutat! Det har hänt mig innan att min handläggare slutat och jag blivit bortglömd. Jag VILL ju så gärna gå den här utbildningen!!

Så jag bestämde mig för att gå in dit och höra efter! Hon blev lite nervös när jag dök upp vill jag lova! Hon namäligen inte gjort ett skit med mitt ärende sedan långt innan jul!! Hon försökte med den ena bortförklaringen efter den andra, ja ja det är ju ingen ursäkt, men en förklaring iaf.....!! Jaja, det lär väl inte bli ngt med min utbildning iaf... Men jag kan inte riktigt sluta hoppas innan jag fått ett klart besked iaf!!

Nu ska jag ta ut mina vildosar en sväng & sen hoppa in i duschen! Jag fick biobiljetter av min käre make i födelsedagspresent och idag tänkte vi utnyttja dem genom att åka och se Hamiltonfilmen i Mora! Han är iväg och lånar bilen av M&M så vi kan ta oss dit, och han kommer bli tokig på mig om jag sitter kvar här när han kommer hem igen utan att ha gjort något! :)

Så hej vej på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar