Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



torsdag 29 december 2011

Ego boost!!

Ja ibland så behövs det och framför allt så ibland går känslan liksom fram.. :)

Var i desperat behov av en klippning och idag fick jag tummen ur och bokade en tid på hårklippett i Mora, både till mig och mannen!! :) Jag är alltid så jäkla skeptisk när jag ska gå till en ny frissa, stackars de som ska klippa mig säger jag bara!! Jaa joo jag vill helst spara ut till långt, men det är ju så tråkigt, så klipp det kort, eller ja fast spara lite, eller gör som du vill, gör som du tycker blir bäst! Hahaha, så blir jag tjurig som faen om jag inte blir nöjd sen efter den beskrivningen!! :)

Först var jag jäkligt skeptisk idag också, ja jag ska erkänna att jag började bli lite tjurig tom! ;) Men sen när det var klart så var jag riktigt nöjd!! :)) Mannen blev riktigt snyggt klippt också, kul!!


Nya frissen!!

Så hade vi båda fått presentkort i julklapp av bästa mamman! Så det blev några vändor på mellandagsrean i Mora också! Fan det är med skräckblandad förtjusning som man flanerar runt bland snurrorna där i butikerna. Vad ska man kika på, vad är min stil nu, vad kan jag ha, vad vill jag ha?!?!

Provade ett gäng med plagg och var tvungen att riva fram mobilen för att föreviga mej för att verkligen i efterhand kunna se om jag var så skinny som jag såg ut i spegeln i provhytten!! Hahahaha!!

Ja skinny var kanske att ta i men ibland så ser man att 42 kg faktiskt försvunnit!!




Provade "skinnbrallor" men det blev inget köp där. Köpte däremot ett par bruna inne på H&M! Och en tröja & ett linne på Lindex och lite underkläder.

Så vidare till Dressman där mannen skulle shoppa, det blev både jacka, tröja & nya jeans i fleeeera stl mindre!! :)) Det är en underlig men underbar känsla!!

Som sagt idag var en riktig EGO - boost!

Sen träffade vi svärisarna, for runt med dem lite i affärerna och sedan fikade vi lite då blev jag dödens mätt på lite bakad potatis med räkröra.. Men men jag återhätade mig och blev iaf inte dålig. Så blev det lite matshopping på Willys och där träffade vi fina vännen Katarina! :) Roligt! Får se om hon kommer över på lite hundbus imorrn, hoppas!!

Annars har vi haft en fin jul, mamma & storebror var här hos oss och det var trevligt! Mamma skämde bort oss alla med en massa julklappar, vi åt gott & myste! :) På annandagen var vi och firade lite med mannens familj. Det var kul att se barnens glädje över sina klappar! Julen är ju för barnen!

Så har vi hunnit med en sväng till faster också, jag och mamman! Det var kul att vara där i några timmar och babbla lite.

På nyår ska vi till svägerskan med familj, tror vi blir omkring 15 pers. Det ska bli kul! Vi hade tänkt att fira hemma först med vänner, men det ska faktiskt bli skönt att inte behöva fixa o dona med allt hemma! :) Nu har vi knytis, så det är bara att laga lite mat och ta med sig! Vi bjöd även in vännerna till svägerskan, men det ser inte ut att de kan komma - och det är ju trist förstås! Tråkigt att bryta på gamla fina nyårsfirartraditioner!! :)

Så har ju jag & mannen 2-årig bröllopsdag på nyårsafton också! Åååh om jag kunde få skruva tillbaka tiden till den dagen, det var en så fin underbar dag!! Från morgon till natt så var allt bara perfekt, och även om det inte var det så kändes det alldeles alldeles perfekt, fint och uuunderbart!! Jag vill definitivt gifta mig igen!! Får man göra om det med samma gubbe tro?! :)

Nu ska jag släppa ut lite vovvar på kvällspink & sen är det natta!

Tack världen för en fin dag!



3 kommentarer:

  1. Du är ju helt jävla bäst!! Jävligt snygg också!!! Stor puss på den magra kinden <3 //Jessika

    SvaraRadera
  2. Tack finaste Jessika Persika!!! <3 <3 <3 Puss på dej!!! :))

    SvaraRadera
  3. Men guuud så fin du är!!! Det var du förut oxå såklart, men nu, lixom bara WOW!!! Pöss /Lindis

    SvaraRadera