Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



måndag 5 december 2011

Förkyld & tjurig..

Ja det är dagens status det..

Har en förkylning som ligger o gnager och irriterar mig men inte riktigt bryter ut med full kraft. Vore bra mkt bättre om den gjorde det och sedan försvann ut ur mitt liv! :)

Tjurigheten kan kanske hänga ihop med förkylning, trötthet och brist på tålamod.
Har rört till det här hemma också, målat panelen i köket, inhandlat tapeter till köket och sovrummet samt färg till sovrummet. Men nu gäller det bara att få allt på plats också. Det verkar dock bara vara jag som är intresserad av att få det fixat och klart.. JO jag tycker visst att det är kul att måla och fixa o dona. Men lite hjälp hade ju inte varit helt fel!

Sväro skulle hjälpa till med tapetseringen av köket iaf men det drar ut lite på tiden och i min värld ska ju allt hända NU, NU, NUUU!!! :))

På mändag hade han tid kom vi fram till igår, får se jag har tålamod att vänta eller om jag ger mig på det själv... Jag har inte tapetserat innan och i köket är det lite krusidulligt runt skåp, lister o sånt.. Meen men vi får se hur det går..

Imorrn kommer min MAMI hit och det ska bli så himla kul!!! :)) Hoppas vi kan hitta på något kul när hon är här!

Vi har ju fått hem en extra hund nu också, "lilla" Dolly som kommit hem igen.. Dixans kullsyster. Men vi kan inte ha henne hemma då hon inte funkar med andra tikar. Hon har fått mkt ensamtid ute i stugan och det blir för tråkigt för henne!! Nu ska hon får vara hemma hos svärisarna i några dagar får se hur det funkar! Jag hoppas att ett permanent hem dyker upp inom snarast!!

Mannen har varit ute på rådjursjakt på morgon och verkar just nu vara mer död än levande.. Snarkningar hörs ifrån soffan, o vi som har massor att göra!! Hera fick följa med o hon spårade duktigt efter rådjuren i snön! Duktig prinsessa!! <3 Men trots mästerdrottningens spårarbete så blev det inget skjutet. Tur för de stackars djuren som klarade livhanken men kan ju inte sticka under stolen med att rådjur är mitt favvokött heller!! :)) Dubbelmoralensdrottning har talat!!

Verkar dra ut på tiden innan vi får komma till Falun också..... Senast februari dock, men det är ju hundra år kvar dit.....!!! Detta gör mig tjurig, bitter och förbannat avundsjuk på alla satans människor där ute som trippar runt med runda magar eller söta hemska små bebisar som bara gullar sig!!!

Jo men visst så är den förbannade sanningen.. Sad but true....

Ibland stör det mig att ingen, verkligen ingen kan förstå hur det känns just nu.. Ja men fniss fniss, snart är det er tur ska du se..!! Ni får väl öva lite under tiden, fniss, fniss..!! JA det är säkert ett skitjobbigt ämne att prata om men låt heller bli då!!

Det var säkert jätte humorisktiskt för 7-8 år sedan när man trodde på det själv.. Men INTE nu, när man känner att tiden rinner iväg. Som någon sa, är jag ju inte SÅÅÅÅ gammal är så lite tid finns väl kvar... :)) Men just nu så känns det rätt surt och hopplöst!!

Ja vissa dagar är så bara... MEN inte ALLA!! Ibland tuffar livet på i sin vanliga glada lunk och allt känns rätt så bra, men så vips kommer dessa downs.. Är väl bara så antar jag.

Nu tänker jag packa in vovvsen i bilen, kicka igång mannen och dra ut i skogen en sväng innan det blir mörkt. Sen så får vi se vad som hinner bli gjort hemma idag..

Ha en bra dag alla fina!!! <3

KRAMEN

1 kommentar:

  1. tack, för din fina kommentar i min blogg. Det är så skönt att veta att man inte är ensam i detta barnlöshetsträsk - även om man inte önskar någon annan detsamma.

    Visst känns det som att alla är gravida nu för tiden, det spelar ingen roll var man än går så dyker det upp en rund mage. Försöker alltid att tänka på att de kanske också har försökt i en massa år!

    Håller tummarna för att ni får komma till Falun snart!

    Kram ekke

    SvaraRadera