Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



tisdag 22 november 2011

Boda by night..

Det är mörkt, kallt & svinigt halt vill jag lova! :)

Tog en långis tillsammans med mannen & 3 av vovvsen idag - å vad det är skönt att vara ute och röra på sig! Men det var så himla halt på vägen så vi fick trängas i vägkanten i stort sett hela rundan. Vi var ute i ca 2 timmar, har hittat ett perfekt ställe att gå o släppa hundarna på så de får kuta lite!

Så har vi klarat av en massa måstetelefonsamtal idag också, drygt men skönt när man väl fått tummen ur! Mannen har varit på arbetsintervju också, på Söderås skola. Han kom finfint överens med rektorn och hon verkade säker på att de skulle ses igen! :) Vi får se vad det kan leda till. Han är ju lite tveksam till att jobba i skolan, och vill inte vara lärare. Jag förstår honom, jag tycker också att det är en obekväm miljö.

Vi försöker febrilt få tag på socialtjänsten i Mora för att anmäla vårat intresse att arbeta som familjehem för dem. Men de är svåra att få tag på damerna där! Jag tycker det känns spännande att tänka på, hoppas vi blir godkända!

Jag ringde Falun, kliniken, för att se om de fått in mina journaler ännu - Men inte då!! Det känns ändå bra för båda gångerna jag ringt dit så har de varit så himla trevliga. Hoppas det håller i sig!

Dock har de en hang up på pengar har jag märkt, det fanns inte i Tudors värld! Skillnaden i att gå från privat klinik till kommunal/landstingets.. Men men, det blir säkert bra.

Jag har lite panik dock för att hamna i IVF-träsket.. Känns lite grann som sista anhalten... Vad gör vi om våra tre försök inte räcker till... Vet i faen...

I övrigt är vi inne på att måla, tapetsera och fixa lite inom det närmaste!! Hoppas slanten räcker till ett par färgburkar denna månaden!! Köket står först på tur - blir kul att fixa & feja lite!!

Imorrn ska det fortsättas att ringa & fixa o dona lite - hoppas på lite resultat på jobbfronten för min käre make!

Förresten så måste jag ju flika in att jag nu gått ner + 40 kg!!!!!!! Känns sjukt att säga det högt, men så är det!!! :) Thank GOD för Gastric By Pass!!! :))

Nu ska här fixat lite kvällsmat, mysa en stund i soffan & sen blire soving!!

Puss & Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar