Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



tisdag 8 november 2011

På plats i Boda!

Oj oj vad det händer mycket nu!! :)

Vi har faktiskt lyckats med flytten, trots att det var extremt jobbigt så är vi nu på plats i Boda! Ja vi är inte i ordning ännu men vi är här, hundarna är här och grejjerna är lite här och där!!

Men det ger sig nog med tiden, var sak har sin plats har jag ju hört.. :)  Vi planerar ju att måla panelen i köket och få dit lite nya tapeter, så det känns inte värt att göra allt föt mkt där inne innan det är gjort! Vi får nog dock invänta löningen innan vi sätter i gång! Jag har fått för mig att allt i köket ska gå i vitt, vit panel, vit tapet med svart/grå mönster, så har vi ju grå luckor. Och jag vill ha vita möbler, ja förutom köksmöblerna då som är i trä & smide, typ.. :)

Sen väntar målning & tapetsering av sovrummet & sedan vardagsrummet.. Men det får nog ta lite tid innan allt är klart!

Hade ju en hel del omkring mig där innan flytten, vissa saker lyckades ju galant - men andra tyvär inte alls... Ingen lyckad insem denna gången heller... :(((((

Mina dagar är lite berg och dalbana kan man väl säga.. Vissa dagar känns grymt jobbiga medan andra susar på bara.. Det är väl så antar jag, med livet... Igår kändes lite extra jobbigt, måndag och jag skulle ringa Tudor för att meddela att min mens kommit även denna månaden. Jag gjorde det aldrig för jag viste inte riktigt vad jag skulle säga.. Vill vi fortsätta där, eller hitta en ny klinik här uppe?! Jag vet inte riktigt hur det kommer gå till ju...

Idag har jag iaf kontaktat Falun, ringde IVF-kliniken och blev hänvisad till Kvinnomottagningen i Falun.. Förklarade min situation och hon sa att eftersom vi redan är utredda kanske vi kunde få komma igång snarast.. Hoppas det, tänkte jag... Men vände vi oss i första hand dit och vi blir hänvisade till IVF så får vi 3 försök betalda av landstinget.. Men antar att vi ändå får komma till IVF.kliniken då för att genomföra dem?!

Väntar iaf samtal ifrån Kvinnomottagningen nu i eftermiddag får se vad de säger...

Vi får kämpa på säger maken, men vem fan orkar kämpa hela tiden?!?! Ska inte livet vara lite roligt också?!?! Just nu känns det lite tungt...

Men som sagt det händer så mkt just nu, så det är en del positivt också... Imorrn ska jag till Falun på studiebesök på restaurangutbildningen, genom AF. Jag hoppas på att jag får börja där omedel bums!! :)

En del av mig, ganska stor sådan, känner sig helt slut. Hur ska man fixa att leva normalt, jobba/plugga/leva samtidigt som man går igenom allt detta..?! Men en annan del av mig är livrädd för att bli hemma bara, sjukskriven/arbetslös, bara vara hemma. Mår inget vidare av det heller...

Jag vill ju göra roliga saker, träffa människor, vara social, må bra, trivas, vara glad - ska det vara så jäkla svårt?!?!

Hoppas iaf att jag får börja utbildningen, vore kanske lagom aktivtet för mig just nu.. Och jag hoppas iaf att det ska vara roligt & intressant!!

Nu ska jag ta och duscha och fixa mig lite, vänta på samtalet & sen iväg och handla lite för i eftermiddag har vi blivit bjudna på 9-års kalas hos våran granne!! :))

Ses  & hörs vännerna!!

KRAMEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar