Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



tisdag 25 oktober 2011

Tänk att jag klarade det!!!!!

Japp igår hade jag min uppkörning och ta mej faen om jag inte klarade det galant också!! Gjorde en dundertabbe, men det var tydligen (tack o lov) inte helt mitt fel!! Då trodde jag det var kört men det var det ju inte, tala la la laaaaa!! :))

Jag kan fortfarande inte riktigt fatta att jag verkligen HAR KÖRKORT!!!! Jiiihoooo!! :))

Har haft en enorm press på mig själv över allt detta med körkortet, och i kombination med allt annat jag håller på med just nu så har det kanske blivit för mkt för mig och min kropp. Jag känner nu och har gjort de senaste dagarna/veckorna att kroppen börjar strejka. Jag har troligen fått antingen magkatarr eller magsår, det är ju rätt vanligt efter en GBP också. Men min mage som aldrig är normal i komb med den ökade risken för det & all stress just nu är nog ingen höjdare. Har börjat knapra i mig Omeprazol igen och hoppas att det ska hjälpa!

Så känner jag mig allmänt svimmig och att benen inte riktigt bär mig ibland. Både ben och armar liksom "försvinner" i ett brus ibland. Det är läskigt. Tänker att jag kanske har ngn brist, efter OP?! Eller jag vet inte. Blir det inte bättre så får jag väl ringa Aleris och höra.

Fick en sådan "attack" idag nu när jag höll på o städade i badrummet, så jag la mig på sängen en liten stund. G kom in o kikade hur det var med mig och då bubblar det ur mig; Men det vore så himla tråkigt om jag skulle dö nu... Nu när jag precis fått mitt körkort... =/  Hehe.. Ja jag tror ju egentligen inte att jagj ska dö, men jag tänkte att helt omöjligt är det ju inte att man skulle få en stroke eller hjärtinfarkt. Spec inte som min storebror haft stroke flera gånger tom. Och han är bara två år äldre än mig och inte överviktig ens...

MEN nu tror jag som sagt INTE att ska få det och inte heller att jag kommer dö.. Kom väl bara över att det vore himla olyckligt nu när jag blivit en fri människa med KÖRKORT!! ;o))

Hann även med ett besök hos Tudor igår morse.. Han kikade in och tyckte att jag hade finfina äggblåsor på vänster sida.. Så vi skulle satsa på dem och köra en insem idag. My God, allt känns så jäkla overkligt!! Kanske för att allt händer på samma gång.. I ena stunden pratar man om äggblåsor och spermaprov för att i nästa lära sig kolla oljan och komma ihåg att glo TYDLIGT i döda vinkeln för att inte råka köra över ngn stackars pensionär som komemr ångandes!!

Haha snacka om kontraster.....!!!

Så strax bär det av mot Halmstad & Tudorkliniken igen.. Och mitt i allt detta så håller vi på febrilt med flyttpack & städ!! Snart är badrummet klart, hurra!!!

Jessika, imorgon ska jag förresten andas för då har jag INGA måsten!! :)) Ja förutom allt med flytten då, hehe!!

Första dagen på läääänge som jag inte har något direkt inplanerat, skönt!! Min vän Petra kommer idag o stannar till imorrn - men det ska ju bara bli SÅÅÅ kul!!! Underbart att vi hinner ses innan vi drar norr över iaf!!

Nu är min rast slut och jag ska återgå till badrummet!!!

Puss & Kläm!

1 kommentar:

  1. Du är då en tokfia...Men du har rätt det är jäkligt dumt att dö nu!! Skönt att veta att du ska inta syre snart! Jag tycker INTE att det är konstig att du får svimnings attacker!!! Jag vet att jag är dryg när jag säger att du ska ta det lugnt och jag fattar att det är svårt nu när allt händer på samma gång! Men de däringa svimnings attackerna är kroppen som talar om för dig att (jag citerar din kropp) - NU FÅR DU FÖR FAAAN TA DET LITE LUGNT! NÄR VI FLYTTAT KLART ÄR DET DU OCH GUSTAV SOM ÅKER BORT PÅ EN WEEKEND OCH RÅR OM VARANDRA!! MVH DIN KROPP och Jessika! Puss på kinden <3

    SvaraRadera