Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



onsdag 19 oktober 2011

Hej & Hå!

Har haft lite skrivkramp på slutet tror jag.. Har hänt en hel del men jag har liksom inte kunnat jag förmedla tanke till skrivna ord..

Stress, Press, Stress har varit min melodi den senaste tiden, och än är det inte över!! Livet snurrar på för fullt just nu och min tillvaro fylls förutom den dagliga snurren av körkortshysteri, flytt/flyttstädshysteri, jobb - pengar - jobbhysteri och massa annat!!

Har klarat teoriprovet under veckan vilket gör mitt liv lite lättare, hejja hejja mej!! :) Nu är det bara uppkörningen kvar - så håll edra tummar vännerna mina! Känns overkligt att jag faktiskt i teorin skulle kunna vara mobil MED körkort inom ca en veckas tid!!! Som sagt håll edra tummar!! :)

Har idag tagit 5:e och sista tabletten Pergotime - min första omgång med den medicinen. Imorrn ska jag till Tudor för att se vad det gett för resultat OM det gett ngt resultat.. Jag vet inte varken vad jag ska hoppas eller tro. Worst Case scenario är väl att jag har blivit överstimulerad som det så fint heter och att jag svämmar över med äggblåsor där på insidan, vilket då leder till förökningsförbud. Vissa kallar det för sexförbud, men i min värld har sex inte mkt med förökningen att göra.. "Göra barnaktivitet" är inte lika med Sex i min värld.. Mekanik är inte det samma som erotik.. Ja ja nog om detta..

Vi får helt enkelt se imorgon vad Tudor säger.. Hoppas naturligtvis på positiva besked så att det kanske blir en insem till innan vi flyttar..

Sen kommer nästa panik, vad händer med oss sedan när vi flyttat. Vart ska vi vända oss, vem kommer ta emot oss, måste vi börja om ifrån början igen?!?! Är det ett alternativ att gå kvar hos Tudor, blir långa resor i mellan men va fan har ju sett på TVn hur kvinnor far Europa runt för att få hjälp att bli gravida.. Vi får prata med Tudor och se vad han säger..

Flytten, ja det är stress utan like just nu!! När jag blir stressad blir jag ofta handlingsförlamad - inte bra alls..

G har ju kört upp ett lass, men det är MKT kvar.. Vi packar och plockar och städar bäst vi kan & hinner just nu..

Snällaste Svärisarna & Svägerska med man kommer ner och hjälper oss med varsin släpvagn sista helgen i Okt. Snällaste Mami har dessutom erbjudit sig att hjälpa till med flyttstäden. Man har verkligen tur som är omgiven av snnälla, goda & fina människor - det är inte alla förunnat minsann!! <3

AnnaEnsamÄrStark tycker dock naturligtvis att det bästa vore att klara ALLT själv!! Packa flytta & städa som ett jehu - hade jag väl gjort i ren envishet om jag lagt den sidan till... Måste dock kunna tacka och ta emot när hjälp erbjuds och faktiskt se dessa fina människor i min närhet erbjuder hjälp av egen fri vilja för att de bryr sig och tycker om oss - det är en fin gest som man måste kunna ta emot & jag tänker göra det också! :)

Däremot så är det massor med jobb kvar för mig och mannen för vi ska ha det mesta klart när hjälpen anländer så att de/vi får det smidigt att bara packa in i släpen och lätt kan röja upp resterna sedan!!

Våra nuvarande hyresvärdar, de är inte värda att kallas det dock, vad ska man kalla dem... Djävulsidioterna är kanske en passande benämning... Tillhör faktiskt några av de få människor som jag HATAR innerligt och djupt ända in i själen!! Jag får ont bröstet bara av att prata om dem!! De har bidragit till att vårt liv på många vis varit miserabelt de senaste åren, utan att det rört dem det allra minsta i ryggen..

Jag vägrar att vara med när de ska gå igenom huset.. Fru Djävulsidiot verkar livrädd för att vi inte ska städa innan vi flyttar, kanske har de dåliga erfarenheter sedan tidigare?! Här om dagen frågade hon G om han ville att hon skulle skriva ut instruktioner som hon hade i datorn över hur man flyttstädar?!?!?!?!?!?! Ja tack gärna för vi är ju utvecklingsstörda?!?!?!?! Nej tack sa han, det ska nog gå ändå!! :)) Sedan hävdade hon att vi hade en skuld till dem på X antal 1000-lappar.. När han då ville ha specificerat vad det skulle vara så stämmde inte siffrorna öht!! När han ifrågasatte ville hon inte prata mer utan gick. Än har hon inte kommit med ngn specifikation

Något roligt, konstigt och jävligt coolt däremot är att JAG har gått ner ca 38 kg!!! Har knappt några kläder alls nu att använda, till och med mina korvskinnsbyxor har blivit för stora!! :)) Angenäma problem, absolut!!

Nä nu måste jag sova lite, det blir tidig morgon imorrn. Först Tudor på morgonen, sen har jag körlektion på eftermiddagen & undertiden ska G besiktiga Volvoskrället - hoppas den går igenom!!

NATTI NATTI!!

3 kommentarer:

  1. GLÖM INTE ATT ANDAS MELLAN VARVEN HJÄRTAT!(JA JAG SKRIKER)!! Och heja dig med körkortet,barnagörandet,flytt och allt! Du är duktig och stark!! STOR KRAM (SKRIK IGEN)

    SvaraRadera
  2. Glömde en sak! Kan man inte få se kort på dig?? Så man känner igen dig nästa gång vi ses!!! Det vore väldigt pinsamt att inte känna igen den människan man har känt längst!! KRAM

    SvaraRadera
  3. Fina syster vad roligt att det går så bra för dig. =) Ser fram emot å ha dig lite närmare =) De där med doktorn går å ordna. Om ni vill ha kvar samma klinik så är det bara att be om de å få gå hos en läkare nära där du bor å göra allt "Viktigt" på själva Tudor kliniken.. :D
    Fråga bara om du undrar något. =)
    Kramar från lilla syster.

    SvaraRadera