Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



fredag 21 oktober 2011

Jobbat idag..

Känns verkligen att allt är på sista versen.. Man är trött på det mesta, alltså det är KUL att jobba. Men stinget finns liksom inte där längre. Men det är väl för att man vet att allt snart är över.

Känns himla trist att det är slut på att jobba tillsammans med mamman, det har varit kul och faktiskt helat fantastiskt att vi fått den chansen!! Tänk hur livet ändrar sig hit och dit hela tiden, man vet aldrig vad som lurar bakom nästa sväng. Jag menar det positivt sett, när allt känns trist, tråkigt, hopplöst och mörkt så kan en ny spännande chans dyka upp mitt framför näsan på en. Det gäller bara att känna igen den när den kommer och VÅGA hoppa på tåget mot nya äventyr! :)

Ibland är jag visst klok som en hel bok, gäller bara att leva som man lär sen också!! :)

Idag har vi iaf preppat för festen imorgon (lördag) Mammas avskedsfest kan man väl säga. Det är ca 50 pers anmälda, får se om det dyker upp fler under dagen.. Det ska bli kul, trubadurer spelar & massa god mat bjuds! Hoppas det blir ett lyckat avslut på den här eran!

Besöket hos Tudor då... Jodå det gick väl ungefär som väntat, inte mkt nytt solen (kjolen, hahaha). Det verkade inte som om han var helt nöjd med vad han såg där inne även om han inte sa det rakt ut... För få och för små äggblåsor kanske.. Han kunde iaf inte besluta om insem där och då utan ville kolla igen på måndag.

Mest kollrig är han över min/vår viktminskning!! :)) Han tycker att det är fantastiskt imponerande att vi båda gjort en sån total livsförändring. Han har sagt det innan också.. När jag berättade att jag tappat 38 kg så såg han ut att vara på väg att dåna av, haha! Han blev så ivrig och pladdrade på till sköterskan, men ser du inte Ulla - det är ju en helt ny tjej som är här!! Ja jo jag ser det, men nu håller vi på med det här försökte hon.. :)

Han ville absolut ta dit en journalist från någon tidning som kunde intervjua oss om vår resa.. För att inspirera andra i samma situation, det finns många där ute som inte riktigt vågar ta steget till förändring. Tja varför inte.. Kan man hjälpa någon så är väl det bra. Vi får se vad det blir! :)

Nu ska jag studsa in i duschen en sväng, please God låt det finnas en skvätt varmvatten!! Och sen är det hög tid för soving innan jobb imorrn igen!!

Natti Natti!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar