Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



lördag 31 december 2011

Vilket år!!

Satt just och tänkte på året som gått, ett år som alla andra.. Men NEJ, detta året har inte varit som alla andra! Inte alls faktiskt, det hänt en massa saker, både bra och dåliga såklart.

Det började hemskt!! Förlorade först lilla Åke i Januari & sedan underbara Lucky i februari.. Har inte kommit över det ännu, och kommer nog aldrig göra det heller... Speciellt med Lucky kom det som en stor jäkla chock för mig, fast det var kanske grädden på moset efter det som hände med Åke.. :((









Saknar Er så mina underbaringar!!

Sen har mkt handlad om bebis, bebis, bebis, det har varit en massa smärta och än är det inte över. Men jag ser så otroligt mkt positivt i allt som hänt också! Jag måste ju tro att allt jag lärt mig under året kommer leda till någonting bra! Det som inte dödar härdar brukar ju vara mitt motto, och jag tror att man växer med varje erfarenhet. Vissa hade man nog klarat sig bra utan också naturligtvis. Men man har inte alltid det valet. Jag har iaf lärt mig massor, fått upp ögonen och tankarna för ny vägar, nya alternativ. Vi är inte där ännu --> men förhoppningsvis blir 2012 året för oss?!


Sedan har jag tagit steget ut i det okända, det farliga, det läskiga, det nya & det braiga!

I Juni tog jag beslutet att göra en Gastric By Pass operation, något jag aldrig tänkt skulle bli för Mig! Något jag följt på avstånd då mannen köat, köat & köat för att få göra. Som jag önskar i helmighet att han skulle avstå för att det verkade så himla läskigt, det fanns ju en risk för hans liv!!

Tänk att jag vågade?!?! Och tänk att jag faktiskt fick chansen?!?! Det är faktiskt det bästa jag gjort i mitt liv, nu har jag börjat ett nytt liv med glädje och framtidstro!! Jag är lycklig!

Det har inte varit en dans på rosor, jag har ändrat hela mitt liv, anpassat mig efter det nya som nu gäller, men det har gått bra & jag har mått bra!!

Jag har tappat 44 kg sedan flytstarten i slutet av Maj - och jag är jävligt stolt över mig själv!! För jag har gjort det själv! :)

Sedan vart det flytt upp till Dalarna igen, det känns bra! Jag saknar mitt jobb på golfis, och jag saknar närheten till mamman! <3 Det blir så onaturligt att umgås när det blir så intensivt när man väl ses. Det är också roligt men det är inte samma sak som att bara kunna kika förbi på lite fika en timme, eller så.

Men vi trivs superbra i huset! Vi fixar och donar med det och gör det till vårat! Det är ett helt annat socialt liv än vi haft de senaste åren då man träffat vänner och familj så sporadiskt.

Det är bara jobb som saknas nu och det hoppas jag kommer falla på plats efter nyår. Vi har något spännande på gång! :)

Nu är året slut och nytt oskrivet blad väntar - spännande! Jag hoppas och tror att 2012 blir ett bra och positivt år!

Idag firar vi 2 årig bröllopsdag, jag och min fina man!


Å denna dag för 2 år sedan var heeeelt underbar!! Kommer aldrig få uppleva något liknande igen!! Jag är så glad för den dagen och alla som hjälpte oss att få en så prefekt bröllopsdag!!

I år ska vi fira nyår hemma hos svägerskan, med knytis! Jag har bakat cupcakes till dessert och mannen håller på med en smarrig potatiskaka till förrätt. Det blir slldeles säkert en trevlig & mysig kväll! :)

Önskar er alla ett Gott Nytt År!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar