Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



måndag 2 maj 2011

På jobbet...

Är ensam på jobbet idag.. Här är lugna gatan idag, men det är rätt skönt dels iom att jag är ensam och dels iom att gårdagen var rätt hektisk. Korvstroganof med ris står på meny som dagens. Lätt jobbat då stroganofen var halvfärdig, men jag känner mig inte helnöjd med riset dock. Mamman/Chefen har köpt på sig en stor säck jasminris och jag är inte vän med det. Hur beter de sig på kinakrogarna för att få det så luftigt o fint?! Nä här blir det himla grötigt och kladdigt bara..

Det kruxiga för mig när jag jobbar ensam är först o främst att jag kommer hit ca 1.5 timme för tidigt, men det gör iofs inte så mkt.. Det andra är att jag har lite svårt att få ner grejjor till kiosken vid 9:an. Men igår bestämde jag mig för att provköra en golfbil så att jag kunde använda den idag för fikalevernas! :) Oj oj oj så roligt det var!! Hahaha, hade mannen med mig då han jobbade här med mig några timmar på eftermiddagen. Han var dock rädd påstod han och ville till och med kliva av när jag skulle vända, hahaha!! Fast jag måste säga att det kändes lite vingligt ibland och jag vet om ett par som välte en här på banan förra säsongen - det hade nog inte varit så poppis!! :)

Hur som helst så packade jag den full med frallor & kaffe imorse och brassade ner till kiosken, det gick jättebra och var nog det roligaste med denna dagen!!

Haft trevliga gäster här iaf, en man som äter enligt GI-tänk som brukar äta här lite då o då gav mig idag ett recept på ett slags GI-bröd. Funderar på att sikta in mig på den kosten då det ju ska vara nyttigt för oss med PCO. Ska bli spännande att testa iaf. Det jag har svårast att förlika mig med inom GI är att man ska öta så mkt fett. Ägg & Bacon, smör, grädda osv.. Tja, jag ska läsa in mig lite på det så får vi se vad det blir..!

PCO var det ja.. Har inte hunnit med att läsa in mig så mkt på det ännu.. Äter dock min medicin för fullt och det går bra. Jag har inte kännt så mkt av den om jag ska vara ärlig. Men hoppas på resultat vad det lider! Viktminskning kunde ju vara en bonus av den medicinen så det kan man ju alltid hoppas lite på!

Nähe, nu ska jag gå och förbereda lite för salladsbuffén till imorgon och snart är det dags att avveckla dagens för idag!

Se Ya!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar