Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



lördag 28 maj 2011

Vad som händer o sker...

Förra veckan var jag in och gjorde spolning av äggledare - nervöst! Det gjorde ont som tusan till o från men i det stora hela så gick det faktiskt bra. Både min gynekolog och sköterskan på kliniken är riktigt bra tycker jag! Lugna och trygga och proffesionella! Det var öppna motorvägar för att citera min gyn! :) 
Skönt med lite positiva nyheter för en gångs skull!!

Han tyckte att vi borde "köra på" på egen hand ett par månader nu först för att se om det funkar. Dock hade jag inte heller förra gången visat på någon ägglossning så jag måste in igen och ta blodprov. Han verkar verkligen hoppas och tro på den här medicinen jag äter, Metformin. Jag hoppas att den kan göra lika mkt nytta som han tror!

Jag märker iaf att den dämpat mitt sötsug, eller sug efter att knapra på något över huvud taget! Det är naturligtvis toppen!!

Denna veckan har jag varit extremt duktig!!! Jag började min flytdiet i tisdags.. Taggad till tusen tänkte jag att det är nu eller aldrig och började med Camebridgekuren. Sedan i tisdags har jag tappat 6,6 kg!! Ganska otroligt faktiskt!! :) Jag är mäkta stolt över mig själv och min självkontroll som jag inte hade en aniong om att jag hade där någonstans!

Jag har kört på mina shakes även om Gustav ätit mat, kollegorna fikat & ätit på jobbet. Jag jobbar ju med mat så på jobbet finns ju frestelser hela tiden men jag har hittills lyckats stå emot! Jag åt ett par räkot här om dagen och idag åt jag en morot. Idag har inte varit någon höjdardag, jag har mått illa och varit matt och virrig.. Jag har pinat i mig mina shakes med kväljningar i mellan varven... Men jag står på mig och kör mitt race! 

Jag gör detta dels pga att jag eventuallt har chansen att få en OP.tid innan midsommar. MEN jag har inte helt hundra bestämt mig ännu för hur jag ska göra... Jag ändrar mig fortfarande flera gånger om dagen och har världens beslutsångest!!! Jag vet inte OM jag är REDO för detta än... 

Man jag kör på flytet och funderar fram och tillbaka under tiden..


 Mannen är uppe i Dalarna en vecka lite drygt så jag är hemma solokvist, eller jag jag har sällis av prickarna och det är ju inte det sämsta!!

Nu måste jag sussa, hade tänkt att jag skulle sova vid det här laget men men det går ju inte så ofta som man tänkt sig...

Återkommer med mer updates när jag har tid!

Avslutar med denna som jag tyckte var så söt och bra!
NATTI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar