Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



onsdag 1 juni 2011

Just intagit middagen!

Idag bestod den av 1 st Camebridgeshake med smak av kakao & mint. Jag har nu klarat över en vecka med pulverdiet!!! Jag vet inte vart ifrån min karaktär kommer, när fick jag en sådan självdiciplin?! Jag har varit sjukt duktig om jag får säga det själv! :)


På en vecka har jag gått ner 8 kg (!!!!!!!) Och tills idag 8,4kg. Jag tänker med ren vilja & en del tvång kämpa på i en vecka till. Det går bra måste jag säga, har inte alls problem med att avstå mat eller hungerskänslor eller liknanade.. Det värsta för mig är att jag har så svårt för smaken av shakerna nu.. Bara tanken på att det är dax att "äta" gör mig illamående nu på slutet.. Försöker varva smakerna så gott det går och har märkt att det nog går lite bättre om jag "äter" innan jag blir riktigt hungrig. 

Nu har jag bara 2,6 kg kvar till min "målvikt" inför eventuell operation. Det känns bra att vara så nära det målet iaf! Då vet jag att jag med råge kommer att nå det innan vi ska dit den 13/6. Dock har jag ännu inte bestämt mig.. Jag KAN helt enkelt inte.. Det är ett sånt stort och livsavgörande beslut så jag vet inte hur jag ska kunna ta det öht.. Men förhoppningsvis så blir allt lite klarare när vi fått vara där på infon och man får chansen att ställa frågor och suga i sig en massa info!!

Nästa vecka ska jag in o lämna en massa blodprover.. Bävar för det med tanke på hur det gick sist då jag var nära att svimma flera gånger.. :( De flesta är för Aleris inför ev OP. Men så ska jag även lämna blod till gynkliniken för att se om jag haft någon äl denna månad.. Helt klart positivt om de värdena kunde komma upp på det normala men det blir med säkerhet ingen graviditet denna månad då mannen varit bortrest under min ev. äl.

Jag vet inte... men jag känner mig lite deppig idag.. Allt hänger i luften känns det som, jag har liksom inget fast & tryggt att gripa tag i..

  • Ovisshet omkring OP - Ska jag eller ska jag inte?!?!
  • Kommer det någonsin att bli någon bebis?!?!
  • Vart ska jag jobba när denna säsongen tar slut?!?!
  • Vart ska vi bo någonstans då vi definitivt inte kan bo kvar i detta ruckel en vinter till..

Kanske käns allt extra rörigt och jobbigt nu när mannen är på villovägar.. Tycker bäst om att ha honom hemma ju!

Nu ska jag ta natten - jag är så jäkla trött!! Många långa dagar med jobb har det varit och många återstår innan det blir någon ledig dag för min del....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar