Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



onsdag 29 juni 2011

Funderingar i natten...

Vart inne på familjeliv en sväng nu på nattkröken och kikat runt lite.... Det var väääldigt länge sedan jag var in där.. Kunde inte låta bli att kika inom adoptionssidan en sväng..

Tankarna på barn har pressats undan en del nu iom allt som har hänt. Har ju medvetet fått lov att skjuta på ytterligare utredningar på Tudorkliniken nu när det blev OP istället. Men det kom över mig lite idag igen.. Kan inte låta bli att undra, kommer det någonsin att bli våran tur...?!? Även om det på ett vis känns positivt så finns ju fortfarande inga garantier..  Känns naturligtvis svårt när man tänker så. Och svårt på ett annat vis nu också när jag vet att jag själv beslutat att skjuta det hela liiite på framtiden. Eller ja helst så skulle jag ju vilja bli gravid (eller adoptera för den delen) imorgon men det går ju inte ju när operationen är så färsk naturligtvis. Och visst är det väl bra att göra en sak i taget även om det aldrig varit min starka sida!!

Att vänta är något jag ogillar starkt!!

Jag ångrar absolut inte mitt beslut, men det är klart att man helst av allt både vill ha kakan & äta den!!


Jag fick den glädjande nyheten här om dagen att jag ska bli moster!!! Det är så himla roligt och jag så otroligt glad för min lillasysters skull!! Hon och hennes sambo har kämpat i flera år för att bli gravida och gått igenom flera jobbiga behandlingar/undersökningar. Men nu så gick det på naturlig väg när de bestäms sig för att "koppla bort" allt under sommaren. Det är sådant man hör om men som man mest tror är hitte på för att hålla oss kämpar vid gott mod ett tag till!! Men nu har det alltså hänt min egen lillasyster!! :))

Håller tummarna och tänker på er en massa, hoppas du vet det lillasys! ;)



Nu är det hög tid för att gå o sussa!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar