Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



onsdag 22 juni 2011

Så jag gjorde det alltså!!

Som ni alla förstod i mitt förra inlägg så blev det OP för min del!!

Vi var på info i måndags förra veckan på Aleris i Lund. Spännande och omtumlande var det, efter infon skulle vi få träffa läkaren och jag blev uppropad först! Jo iom att jag gått ner så mkt i vikt (12kg) så kunde jag få en OPtid redan måndagen därpå. Så jag bestämde mig där och då att nu jäklar kör vi på detta!! Så det blev att hämta ut en hel kasse med mediciner, förtsätta på flytet i en vecka till och försöka att förbereda sig så gott det gick!

Jag hade en maxvikt som jag inte fick överstiga dagen för OP, jag låg 6 kg under den när jag stod där på måndagsmorgonen. Hade gått ner 14kg sammanlagt då innan med flytet!! HEJJA MEJ!!

Så nu har jag i alla fall gjort det och jag hoppas att detta ska bli bra nu! Jag tror att jag har haft turen att må bra efter OP och hoppas att det fortsätter så! På något vis känns det nästan för bra för att vara sant och med min erfarenhet i bagaget så väntar jag nästan bara på ett bakslag nu... Jag försöker att inte tänka så men det är svårt att låta bli!

Idag kämpar jag på med att få i mig allt det jag ska under en dag. Det känns just nu som ett heltidsjobb. Man är försiktig och tar små små små tuggor & klunkar så det tar TID!!

Nu ska jag äta ca 1,5 dl soppa som min fina älskling har lagat till mig, köttfärssoppa!! :)

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar