Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



måndag 19 mars 2012

Baka & promenera - det mår jag bra av!

Jo så är det nog..

Vaknade idag av att de ringde ifrån sjukgymnastiken, min sjukgymnast är sjuk så jag får inte komma imorgon!! Grrrr... Å jag hade så jäkla ont när jag vaknade så det gjorde mig ännu mer deppig!

Jag blir så trött av medicinen också, vill inte äta mer men jag står heller inte ut utan den! Jag ville sä gärna få hjälp innan jag ska böka runt i valplådan och leva utan sömn! Hur ska jag klara detta nu, utan hjälp, eller utan medicin...?!?! FAN också!

Blir tjurig av hela situationen! Kände på förmiddagen att jag var så trött & sömnig att jag skulle kunnat gå och sova för natten. Men fasen heller tänkte jag, jag ger mig på prommis - då MÅSTE jag piggna till!

Tog med mig mannen ut, solen sken på oss men vindarna var IS kalla!! Fy vad otrevligt det var med den isande vinden i fejjan. Men men, när vi kom upp mot skogen blev det lite mer lä genast mer trivsamt!

Vi hade prickarna med och de fick springa lösa, det gör en glad i själen! <3

Suebie blev trött när vi kom hem, rullade ihop sig till en liten boll och sussade sött! :)


Redan när vi var ute i skogen kände jag att blev så himla hungrig - ja jag är hopplös! :) Så när vi kom hem så fick mannen kocka lite. Jag fick lov att ta lite fil medan jag väntade, så jag inte skulle tuppa av! :)

Han gjorde lax i ugnen och överraskade mig med egengjort potatismos och så en kall sås till det, ååååå det var så gott!!


MUMS!

Sen fick jag för mig att jag skulle baka lite. Har haft ett par äpplen här hemma liggandes som började bli lite skrynkliga, vore ju synd att låta dem gå till spillo! ;) Så jag bestämde mig för att göra äppel & kanelcupcakes!

Måndagar är min tvkväll lite grann. Jag brukar se på Familjen annorlunda & 30 grader i februari. Mannen tycker att det är dödstrist så han brukar åka upp och spela lite tillsammans med sin pappa. Det har fallit sig så att jag har skickat med honom något fika upp lite då o då, sist fick han med sig hemgjord toblerone parfait. Jag älskar ju att baka & fixa, men vem ska äta det liksom?! :) Här hemma går ju inget åt om det inte kommer besök!

Så jag tyckte det passade bra att kunna överraska dem med lite nybakt idag! Vet att min sväro är förtjust i mina cupcakes med frosting dessutom! :)


Det blev 10 stora & ca 15 småttingar!


Frostingen jag gjorde var en variant på glasscreme, vi hade ingen mjölk dock så jag tog bara lite vispgrädde & lite snabbmarsanpulver som jag hade i skåpet. Mumsigt blev det dock!


Snabbt och enkelt!


Take away cuppisar till The Fällmans!

Frostade några minisar (storlek 5 krona) till oss också! Mumsade i mig två till mitt tvtittande i sällskap med en moccacino! Mums!


Receptet på muffinsarna hittar ni här:

http://www.kokaihop.se/recept/amerikanska-appelmuffins

Känns som lite antiklimax här hemma just innan valparna kommer, man bara väntar & väntar & väääntar! :)

Men det är väl bara att passa på att vila sig i form som Dixie, hon är smart hon! Det blir nog med jobb tids nog verkar hon tänka, hehe! Och jag gissar att hon har alldeles rätt!

Ska ta och nattamata djuren nu, sen får vi se om det blir sängen eller lite tvtittande..

Natti Natti på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar