Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



fredag 23 mars 2012

Dygn 62...

På Dixis dräktighet & än har inga valpar kommit.. Nu står valplådan klar, alla valpningsgrejjor är steriliserade, handdukar tvättade & fixade. Vi är redo helt enkelt! Tror att Dixie börjar på att bli det också, idag har hon haft riktiga förvärkar så att det synts på magen hur det drar ihop sig. Det är en spännande tid!




Igår, dag 61 alltså.. Snuttan <3
Igår mådde jag inget vidare, det började och var värs egentligen i förrgår. Jag hade ONT i magen, var väldigt yr och mådde allmänt konstigt. Jag kunde knappt resa mig utan att jag höll på att svimma! La mig en snabbis inne i vslprummet då jag kände mig så yr, kände mig piggare och skulle gå upp på toa bara. Kvicknade till en stund senare då stod jag utanför badrummet och höll med med ena handen i badrumsdörren och andra i dörren till valprummet och visste knappt vart jag var.. Det var läskigt.. Igår var jag lite bättre, men alltså inte helt pigg. Men jag kunde iaf röra mig fritt och även gå ut och promenera!

Idag tog jag med mig bustjejjorna själv på en tur till skogen! De är så duktiga och fina tillsammans de två, lätta att gå med tillsammans också! Vi hade en jätte härlig stund där ute i det underbara vädret!!












När jag kom hem var sväro här och fixade det sista med valplådan, härligt att ha nära och kära i närheten igen så att man kan hjälpas åt!

Jag fixade kycklingpytt med stekt ägg till lunch & det var riktigt gott faktiskt! :)

Sedan drog mannen in till Stor-Rättvik och hämtade ut lite paket som anlänt till oss samt handlade lite. Surprisen för dagen blev Thaimat, mums! Var tvungen att smaka på en av dessa läckerheter bara innan mannen drog ut på sin motionsrunda med Herr Prick. Det är typ scampidumplings, eller egentligen som en krispig vårrulle med en hel scampi i! :)

Det ska vi mumsa på ikväll, sen köpte han ngn gryta också med räkor - mums mums!!


Nu sussar töserna sött iaf! :)









På er alla!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar