Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



söndag 18 mars 2012

Moster!

Jag har blivit moster!! Den 16 Mars föddes en liten prinsessa som jag är MOSTER till!! Min lillasyster har ju varit i min sits, genomgått IVF, och utstått denna tomma hopplösa längtar... Och nu är hon mamma!!

Det är faktiskt tackvare att hon berättade vad de gick igenom som jag själv fick tummen ur faktiskt insåg att det finns hjälp att få. Tack för det lillasyster!! <3

Idag fick jag första bilden på lilla sessan, och hon är såååååå SÖT!! Jag fick ett sånt glädjerus av att se bilden, nu vill jag bara ut o shoppa en massa sött till lilla liten!! Och såklart åka dit o snusa på henne snarast!!

Hon sitter nu som bakgrundsbild på min dator, och jag blir lika glad varje gång jag ser henne!! :)) Välkommen till världen lilla prinsessa!!



I övrigt så gr jag mest här hemma och väntar på valpisarna som komma skall... Samtidigt är jag glad för varje dag de stannar kvar där inne, de bör ju vara färdigbakta när de kommer ut!

Sötaste Dixie är så duktig och fin! Igår låg vi på golvet en lång stund och bara myste!! Satte mig sedan men en hand på hennes mage, och blev sittandes läänge så! :) Det är så otroligt fascinerande och mysigt att både kunna känna de små liven där inne och även faktiskt kunna se med blotta ögat hur de rör sig där inne! Jag hade inte kännt dem på några dagar, och blev så glad när jag fick känna rörelser igen! Man är ju så orolig att något ska hända, ständigt!



Våran senaste kull.. Det är nästan 2,5 år sedan, inte för inte man känner sig lite ringrostig som valpmorska!

Skönt att vi nu är hemma & kan hjäpas åt båda två iaf!

Nä nu ska jag ta och äta lite lunch, Gustav gjorde en kanongod bolognese igår. Han gjorde den på ryggbiff, i tryck-kokare. Jag visste inte riktigt hur den skulle bli, men det blev så jäkla gott!! Med morätter & fäska champinjoner, o massa mer gott!

Tur att jag har en matnörd till man så att jag själv slipper laga mat var eviga dag. Jag älskar att kocka & baka osv, men just till vardags så har jag just nu ingen fantasi!

Så smaklig spis till mig & trevlig söndag till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar