Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



lördag 10 mars 2012

I want it all, I want it all & I want it NOW!!!

Låten kom så passande upp på radion igår när vi hade ett litet dilemma i bilen...

Vi har fått nys om ett sånt toppenuppdrag som familjehem, två små frön på 2 & 3 år som behöver kärlek, omtanke, tid, omvårdnad och ett ordnat hem.  Ååå jag har verkligen allt det att erbjuda!! <3

För mig vore det verkligen det bästa som skulle kunna hända, tänk att få chansen att göra skillnad i två så små liv!

Vi har anmält vårat intresse och mer än så kan man ju tyvär inte påverka. Jag försöker lämna det vid just det och inte skrida iväg allt för mkt i tanken..

Igår lyckades vi sätta fast oss ute i skogen med bilen! Trodde på allvar att vi skulle få stanna kvar där tills fröken Vår kom och hälsade på!

Vi hade varit ute i skogen med busfröknarna och skulle åka hem för att fixa oss och åka vidare till faster M i Mora!

Satansskitoxå, vi kom precis inte upp för en backe med bara glansis. Stannade på krönet och började glida, först bakåt och sedan i sidled, bilen flippade liksom runt och höll på att vända sig. Med sjön precis intill, bara ett par elaka tallar och ett litet stup i mellan så var jag rädd att det var där vi skulle hamna.

Ok, inte riktigt, men NÄSTAN! ;))

Tjurig som satan vägrade jag kliva ur bilen, det var bara glansig is utanför!! En TANT med spark kom efter en liten stund och försökte hjälpa oss, hehehe!! Hon började bryta grankvistar och lägga framför/bakom hjulen, sparkade hemåt och hämtade en spade och började gräva fram grus och slänga på vägen!! :)

Vägrade fortf. lämna bilen. Om möjligt ännu mer tjurig då jag inser att vi kanske komemr missa fasterbesöket som var inplanerat med middag o allt!


Då kommer hjälpare nummer 2, en gubbe med tax!! De kör lite med mannen, gör si, gör så, putta här, sväng dit, sväng hit! Sedan börjar de alla tre putta på bilen och jag sitter ensam i på PASSAGERAR sidan!! Bilen börjar glida igen och jag blir galen!! Va FAN då! Haha, kan tänka mig att de tyckte att jag var ett riktigt UFO som inte klev ur och hjälpte till.. Men näe, jag vägrade..

Till slut kom sväro och hjälpte oss, och vi kom helskinnade baklänges ner för backen och bilen klarade sig hyfsat också!

Nästan två timmar sena kom vi till faster m familj som väntade med smaskens middag och höll på att försvälta sig! Det tråkigaste var att precis när vi kom så åkte mina små söta kusiner där i från. De hade liksom tagit bussen dit för att träffa oss bara och så kom vi ens aldrig! :((

Vi får ta en egen trip till dem o hälsa på en dag!! :)

Annars var det såklart super trevligt som vanligt, och sååååå roligt att få träffa lilla Prinsessan igen! Chevisens syster bor ju där! :) Hon är världens mest älskade hund!! :)

Idag har vädret visat hela register tror jag! Det började med en underbar vårförmiddag, satte mig en liten stund och njöt i solen! Just nu pågår detta utanför mitt fönster!!



Började med spöregn och nu ur det ner riktig julesnö!! :) Härliga tider!!

Ska strax gå o lägga mig i badet och vila mig iform för mello ikväll hos bästaste J & M! Vi får inte bryta vår nyfunna tradition, eller ja det är ju sista chansen ikväll!! :)



Så får vi passa på att mysa lite med lilla "Pappa Björn" också! Eller var det Hank The Tank vi skulle kalla honom!! ;))



Men först hopp i badet och försöka mjuka upp min förbannade värkande axel, vet inte vad jag ska ta mig till snart! Har haft så fruktansvärt ont nu i flera veckor!! Det började i ryggen, vidare till nacken & sitter nu i axeln, höger axel.. Jag kan inte sova ordentligt på natten, kan inte för fasen fungera ordentligt!! Får se om jag kan ta mig till nån massör eller liknande, ska tydligen finnas ngn bra i Furudal.. Hoppas på det!

Ha en bra lördag alla fina!!




Det ska vi!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar