Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



torsdag 8 mars 2012

Jag ser det snöar tjohooo.....

Nja man känner väl sig rätt så måttlig med tjohooandet i förhållande till snön... :) Jag har haft ett par underbara dagar med prommisar i solen, och kännt mig riktigt glad och ja, nästan lycklig.

Jag har kommit fram till att det är svårt att må pissigt när man är ute och promenerar, ja förutom om man har någon fysiskt krämpa då som antastar en. Men jag har även lyckats se för förbi dessa och bara njuuutit i solen med mina fyrbenta vänner!!

Jag har promenerat tillsammans med mannen och lilla Stellan vid stranden i Rättvik, vid den underbara Siljans kant. Eller snarare på den underbara Siljans kant, då vi traskat på isen i solskenet! Snö/is, sol & vovve - man kan inte annat än att  bli glad då! :)

Men nu har alltså snön antastat våran vårbara gångvägar igen, och ska jag vara ärlig så har jag hittills idag bara rastat vovvarna på gården. Men inte dem emot verkar det som, de är ju däremot överlyckliga över att få busa i snöfallet igen!! :)

Vi var i Mora igår och testade nya Wayne´s Coffee som kommit till stan! Jag tycker att det var ett mysigt och liksom lite soft ställe att hänga på över kopp Latte! :)


Jag valde en liten Latte Hasselnöt, mannen en stor Macchiato Latte, o så delade vi på en Devils Cake. Åå min latte var sååå god! Jäkla mig, varför skulle jag börja gilla kaffe igen! Det funkade ju inte sist jag gjorde ett försök, och det verkar ju inte funka nu!! Efter halva min Latte började jag må illa, och fick magvärk. Tillsammans fick vi i oss ungefär halva kakan.. Räckte med några tuggor för min del!

Förra veckan var vi på besök hos svägerskan, hon bjussade på Mocca Latte. Mums vad gott det var, men jag hade sååå jäkla ont i magen efter det. Bara smärta liksom, och så illamående.

Kanske vore klokt att vänta och se om min katarr/magsår ger med sig innan jag dricket coffee igen... :((

Jag hatar att inte kunna vara normaaaal!!

Men det var hur som helst mysigt på Wayne´s iaf och jag hoppas att jag snart kan njuta av deras Latte, utan magvärk!

Sen var vi o fyndade lite vovvegrejjor på Ö&B, De sålde ut en hel massa för halva reapriset. Det fanns inte så mkt kvar iofs men lite fyndade vi iaf! Ett gäng kyldukar inför varma sommardagar, några halsband, och några leksaker.

Nu har jag dragit ett par varv med dammsugaren här hemma, fan vad de fäller nu pälsisarna!! Sopade innan jag dammsög till och med för att spara lite på dammsugarpåsen! :)

Kom ett lass hundmat idag också, så skönt att beställa och få det hemkört! Hoppas att det räcker månaden ut iaf! Nästa gång ska jag ta o beställa ett ännu större lass! Det är skönt att ha ordentligt hemma, så man slipepr åka o köpa foder var o varannan dag! En 10 säck hos oss räcker ca 2 dagar!!


Strax tror jag att vi ska ta en vända till Mora igen. Åka förbi faster en sväng och pussa lite på Prinsessan! Det var länge sedan vi sågs nu och det ska bli kul!

Sen hörde jag ryktas om att det skulle bjudas på pasta med köttfärssås hos Kennel Above All! :) Smaskens!



Ha en trevlig dag i snöyran alla goda!

Hej Vej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar