Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



onsdag 14 mars 2012

Promenader, trasig axel & Tramadol konsumtion..

Så har de senaste dagarna sett ut här i Boda..

Vädret har varit underbart och vårigt! Man vill bara ut uuut UUUT!! Och vi har promenerat 1 timme tillsammans varje dag faktiskt. Jag blev paff men lycklig när mannen ville följa med mig ut o promma! Han brukar vara rätt motsträvig annars.. :)

Men var han laddad, och han hade fixat med en ny app till mobilen som skulle ta tid, mäta sträckn osv. Sagt och gjort så gav vi oss ut, och det var jättehärligt!! Mannen var jätteduktig måste jag säga, han höll tempo så jag fick halvt springa efter honom i mellan åt! Hejja Hejja! :) Och han tyckte det var skitkul faktiskt!

Vovvisarna vart nöjda också, som fick med både matte & husse ut!










Detta var från igår, då tog vi en ny runda som slutade i ett skoterspår. (Jo det var en hel del snö kvar i skogen!!) Där var det perfa för hundarna att få kuta av sig lite också!! :) Älskar att se mina vildar springa fritt!!


Sen myste vi en stund på trappan i solen. Dixie & Stella fick vara ute och lulla runt lite, härligt!


Jag ska iaf få komma till sjukgymnasten på tisdag, hoppas vid gud att han kan hjälpa mig med min axel/arm/nacke!! Jag blir toookig i mellan åt! Tack o lov att jag hittade min knarkmedicin i skåpet som jag aldrig vågade ta efter OP. Men nu vågade jag minsann!! Då gör dte liite ont!

Ringde VC igår och de gav mig OK att ta medicinen iaf, lite skönt att veta det bara. Jag är så mesig när det gäller värkisar, jag vill helst undvika att ta ngt. Och nu har jag knaprat i mig ask efter ask med panodil & alvedon och nu dessa..

Sjukgymnasten frågade om jag tränade, svarade att det blir mest promenader. Bra sa han, känns det bättre då? Och det har det faktiskt gjort, konstigt nog svarade jag. Näe det är inte konstigt alls sa han för när kroppen komemr igång och jobbar o svettas på lite så frigörs kroppens egna morfin som motsvarar ca 10 mg "vanligt". Många knarkare skulle ge mkt för det sa han! ;) Så det är väl bara att ut o knata och "naturknarka" då!

Inte har vi hört någt om de "små fröna" heller... Man jag kan inte riktigt ge upp hoppet ännu! Avvaktar lite till! Håller tummarna att det händer något snaaart!!

Nu ska jag släppa ut min gravida, tjocka vovva en sväng!! <3 Hon börjar ha det tungt nu, skruttan!! Det är bara 10 dagar kvar ni till beräknad valpning! Spännande!!

KRAM KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar