Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



måndag 16 juli 2012

Hej svej!

Några veckor har passerat och livet travar liksom på.. Konstigt och inte alls kontigt, liksom..!! ;)

Jag har haft fruktansvärt ont i nacke/axel/skuldra igen & denna gången även i bröstet på höger sida. Det har gjort ont när jag andas, och visst blir man orolig. Ringde min sjukgymnast och sa att jag blivit sämre igen. Det är konstigt för det gör som mest ont i vilande och det går inte att hitta någon bekväm ställning, varken att sitta eller ligga när man ska sova..

Så jag fick komma dit och han ville behandla mig med djupgående nålstick, intramuskulär stimulering eller något liknande kallar han det. Men när han väl kände på mig så tyckte han att jag var alldeles för spännd och påverkad redan som det var, det gick längs hela ryggbiffen som han sa :) från huvudet, och längs hela ryggraden ner, i skuldra & axel, ut i armen och så ner över bröstet på höger sida. Där hittade han världens triggerpunkter och ville sticka. Uj, uj det lät läskigt att bli stucken rakt in i bröst muskulaturen, då ser man ju eländet också!!

Men när han kom ihåg hur påverkad jag blev sist så vågade han inte, tyckte jag behövde akupunktur istället men eftersom han skulle gå på semester snart så var det ingen vits att sätta igång en behandling som han inte skulle kunna slutföra... Så det blev lite massage istället & träning...

Jag är lite bättre, men vet att det har med stress att göra. Fick i läxa att träna på andningen, den ska visst befinna sig i magen & inte i bröstet! :)

Nästa vecka ska jag jobba lite! Svägerska hade bokat in mig som vikarie på hennes arbetsplats, fritids i Rättvik. Jag ska jobba fredagen nästa vecka och hela vecka 31. Blir väl fint som snus det!! :) Känns lite nervigt men det ska nog gå bra!

Jag har tagit tag i upp putsningen av bostaden lite grann också, fixat till gästrummet! Det blev faktiskt jättefint & fräscht! Målade beige, och det fräschade upp gent emot de trasiga tapeterna som var innan.

Nästa match blir mot vardagsrummet eller hallen/trappen/hallen, båda ska målas och helst skulle golvet slipas i vardagsrummet. Sen har vi i stort sett piffat till hela huset till våra hyresvärdar!! Hmmm.. Det är med blandade känslor man renoverar åt någon annan!!

I lördags var vi på lillasysters dotters dop. Det var jättefint & lilla M var exemplarisk i kyrkan, hon sa inte ett pip!! :) Hon är för go den lilla sessan! Det var så kul att se lillasysters familj igen, det var väl 25 år sedan senast! Men visst kan jag erkänna att det är en väldigt annorlunda situation på många vis också.. För många herrans år sedan skulle vi alla vara syskon, och nu är vi totala främlingar med endast ett fåtal avlägsna minnen av varandra.. Alltså jag (och storebror) och lillasysters storesyskon, ja jag sa ju att det var komplicerat! :) Hehe

Men som sagt så var det väldigt roligt att se dem igen, och deras söta små barn! :)

Nästa vecka blir det ännu mer komplicerat i familjehistorien då kommer lillasyster nr 2 på Sverigebesök!! Det var nog 18 år sedan jag såg henne senast och det känns helt surrealistiskt!! Men det ska bli såååå roligt! Vi ska försöka få till en syskondejt med alla oss syskon tillsammans, sååååååååååå roligt!!! Ser fram emot att ha mina 3 syskon samlade!! :)

Nu ska jag ta mig en nattamacka & invänta mannen som är på fest hos vänner i Rättvik. Men det blir nyktert & städat då han tog bilen iväg. Vi har Gs lillebror på besök den här veckan så vi stannade hemma! Han bjöd oss på middag idag, nyfångad regnbåge - det är riktig mat på en måndag det!! GUD så gott det var! Gustav tillagade den i foliepaket i ugnen, serverades med färkpotatis & kall sås - MUMS!!

Ha det bäst alla fina!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar