Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



lördag 22 september 2012

Det verkar som att jag överlevde!

Jag var så sjukt nervös innan och fick en lugnande drink innan det var dax. Somnade som att en stock innan jag skulle in vilket var otroligt skönt! Till och med så Gustav fick ruska på mig för att jag började snarka! Hehe! Det var fullt i alla sängar så vi hade endast gardiner mellan oss och grannarna!
Det gjorde inte alls lika ont denna gången och jag fick förklaringen på varför. Iom att min ena äggstock ligger bakom livmodern så var de tvungna att sticka nålen IGENOM livmodern som är helt obedövad till den andra äggstocken som de heller inte kommit åt att bedöva!!
Den här gången var det endast en blåsa på den sidan så jag valde att avstå. Och fick gå ut med en mkt positivare upplevelse i bagaget!
Jag var totalt utslagen hela dagen och kvällen igår, somnade vart jag än slagit mig ner! Tack o lov att jag har världens bästa Gustav vid min sida!
Paret bredvid oss på kliniken, där följde inte ens karln med in i behandlingsrummet! Han hade ett tvspel med sig för att roa sig medan frugan plågades och vaknade till liv efter drogerna.. Bra stöd liksom.. :-/
Alla är vi ju olika och kanske var det så de ville ha det..
Är inte lika trött idag men har fortfarande värk..  
Dessa fina rosor kom mannen hem med här om dagen, det värmde mitt hjärta! Någon annan som värmer mitt hjärta är Hera gumman som skymtar i bakgrunden! <3
Nu ska jag välta omkull mig på soffan en stund igen!
Ha en fin lördag alla, trots regn och rusk!




1 kommentar:

  1. Håller tummar å tår för er!!! Fick idag ett underbart besked från en annan go vän att hon äntligen är gravid efter 2 års kämpande! Så nu hoppas jag att ni snart får samma glädjande besked! Skickar bamsekramar och hoppas att vi ses snart! <3

    SvaraRadera