Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



måndag 17 september 2012

Stresselistress..

Jag vet inte riktigt vad det är men idag har jag kännt en enorm inre stress. Eller vet inte vad det är... Det är väldigt mycket nu helt enkelt.. Och jag tycker folk är otroligt jobbiga när de vill bråka med mig hlea tiden. Kan jag inte bara få vara ifred! Får lust att krypa under täcket och inte komma fram för än det blivit sommar igen!!!

Jag fattar inte varför man inte vill vara snäll..


Vänlighet är en mkt undeskattad egenskap gott folk! Tänk på det! Det finns få saker som kostar på så lite, men som ger så otroligt mycket!

Började dagen tidigt med ett besök på kliniken. Tydligen hade någon av oss fått tiden fel, för de hade väntat oss en timme tidigare än vad vi hade uppfattat!! Jaja, ingen skada skedd det gick bra ändå! Det blev sedvanligt blodprov och så även en undersökning. Det gör så jäkla ont på ena sidan när de gör ultraljudet, och har alltid gjort. Jag har många gånger frågat varför det är så men aldrig fått något svar. Idag sa läkaren att min ena äggstock ligger bakom livmodern, herregud hela tiden kommer det upp något nytt!! Antar att det kan vara så, men att det krånglar till det hela lite kanske..?! Jag vet inte, han sa inte så mkt mer än att de får undersöka vidare när jag är drogad - när det blir dax för äggplocket.. Iom att jag är så öm så var det onödigt att plåga mig. Sant, sant & tacksam är jag för det! :)

Den läkaren jag hade idag är bäst, jag hoppas att det är han som även ska göra plocket. Han gjorde insättningen sist, och han är vänlig & rar. :)

Vi hade Stellisen & Herman med oss i bilen och på vägen hem stannade vi till i skogen. Morgonen som varit så regning gick sakta men säkert över i solsken på hemvägen och lagom till efterlunchtid så var det soligt och fint då vi var framme i skogen! :)

Vi kollade av två av våra svampställen och hittade både lite trattisar & lite röd/gul trumpetsvamp - mums!!
Att strosa i skogen och plocka svamp är verkligen en av mina favoritsysslor! Det ger inre frid!!



Sen åkte vi vidare hem fixade lite mat & slappade en stund - skönt!

På kvällskvisten drog vi ut på en tur till Furudal. Packade in Dixie, Sue & Chevis i bilen och åkte till favvostället! Oj oj oj vad de fick kuta!! :) Sue sprang så sanden yrde om honom!! Det är också något av det bästa jag vet, se hundarna sträcka ut i full galopp och bara njuuuta!! Hehe. Vi har ett toppenställe där det har varit skogsbrand för något år sedan, ett riktigt sagan om ringen sceneri. Det står kvar stora partier med brända träd i horisonten men mest är det öppen mark och man ser låångt omkring. Perfekt för att låta hundarna löpa fritt!

Efter det tog vi en tur till svärisarna när vi ändå var i närheten! Där fikade vi, André gjorde sockerkaka som han är bäst på! Och så babblade vi bort några timmar! Skönt att komma bort och få skingra tankarna lite. Riktigt skönt faktiskt..

Nu sitter jag och funderar på om jag ska ta och rensa svampen NU eller spara det arbetet tills imorgon... :) Vi får se vad det blir..

Ha det gott alla fina!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar