Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



onsdag 29 februari 2012

8 maj år tvåtusenelvahundratjugoåtta....

Ska vi äntligen få komma till IVFkliniken. Ringde dit idag igen för att kolla hur det gock med vår remiss, då bokade hon en tid åt oss där och då. Verkar som om vi hade fått vänta i en halv evighet till om jag alltså inte ringt IGEN och stött på...

Känslomässigt breakdown hoppade på mig efter samtalet, usch det är så blandade känslor.. På ett sätt så känns det som en halv evighet innan vi ska få komma dit, å andra sidan så skrämmer det skiten ur mig! Jag hade ju så gärna velat att det skulle funka på naturlig väg, eller iaf med insem.. Fattar inte hur jag ska fixa  hela denna resa.. Och funkar det dessutom inte så... Ja jag vet inte..!! Sååå svårt att vara positiv just nu.. HELP me PLEASE!!

Som grädden på moset så är jag för tillfället sjukskriven, 1 vecka till att börja med sa läkaren.. Var dit igår. Mina värden såg som tur är bra ut. I stort sett iaf sa han. Mitt blodtryck var perfekt! :) Men magen gör ont.. Som jag trodde så trodde även han att det handlade om magkatarr/gastrit. Han klämde och kände och det gjorde ont. Fick utskrivet Omeprazol. Hoppas nu att det hjälper!

Berättade om allt i mitt virrvarr och då undrade han om jag fått ngt stöd i det hela, hur tänker du då undrade jag?! Jo det finns ju kuratorer och så, som vi kan erbjuda... Ja just ja, sånt finns ju också tänkte jag, ja jooo det kanske skulle vara bra..

Så nu fick jag tid till en kurator imorgon redan.. Hoppas det är någon bra! Inte vem som helst man kan öppna sitt hjärta för..

Men med tanke på dagens bryt så kanske det skulle behövas...!!

Sökte ett spännande jobb här om dagen också, som personlig assistent till en liten flicka på 5 år. Men jag har ju inte direkta kvalifikationer så det kanske inte är så stor chans att jag får det.

Men jag fick direkt respons ifrån arbetsgivaren iaf. Han mailade direkt svar och tackade för ansökan. Bad att få behålla ansökan till ev kommande uppdrag och sa att han skulle höra av sig omd et blev aktuellt för möte för denna klientens räkning.

Det verkar vara en toppenarbetsgivare, eller företag. Stora Skedvi Naturgård hette det. Med inriktining mot djur och natur som en naturlig del i habiliteringen. Hästar, Lamor, smådjur, massa läskiga ödlor, ormar o grodor o sånt. Coolt!

Sökt en massa andra jobb också.. Jag måste nog ha något med lite mer naturlig struktur än detta på caféet. Vi har ju 0 minuters ras om dagen, och jag fixar inte riktigt det med mitt ätande.. Egentligen ska varje måltid för mig ta 30 min att äta, läkares föreskrifter. Jag ska äta minst 6ggr/dag. Det går inte riktigt ihop med 0 minuters rast/dag.

Svårt och det blir en stress för mig. Svårt för någon att förstå som inte varit i samma sits själv. Tror verkligen inte man kan förstå alls om man inte själv är OPad, och det gör det väl så himla svårt att förklara för någon, som dessutom är helt utomstående.. Det var ju tom svårt för läkaren att förstå..

Nu börjar det dofta underbart i köket, mannen har lagat pizza som står i ugnen och sprider väldoft! :) Trevlig omväxlig till hundfisbombningen som pågått under dagen! Dixie & Sue stinker som om någon krupit in och dött i deras magar! Det har inte varit nådigt vill jag lova! Vi har på riktigt varit tvugna till att vädra med korsdrag större delen av dagen! ;)) Tur att det varit en sån uuunderbar vårdag så att man ändå velat öppna lite och släppa in solen!

Mannen har skottat av balkongen på övervåningen och planerar för fika i barfotatillstånd där ute imorgon! :)

Hoppas! :)


Kunde inte motstå att även ta med denna bilden, åå vad jag blev längtig nu till uuunderbara Fuerte Ventura!!


Nu blir det middag!



Mums ska det bli! Ååå färsk basilika doftar så uuunderbart gott! :)

1 kommentar:

  1. Åh jippie!! Vad glad jag blir att det händer något. Ja, det är synd att det ska ta sån förbannad tid till allt. Det är lite bra å vara rädd sys. Det betyder ju bara att man är männsklig! IVF är en bergodalbana men många lyckas. Och visst får ni 3 försök? 3 försök är bättre än inga alls.
    Jag finns. Bara å hojta till!
    Kram å lycka till! <3

    SvaraRadera