Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



måndag 6 februari 2012

Idag går resan till Turkiet.......

Och jag är inte med.......!!!!! FY FAN vad det känns värdelöst!! Trodde in i det sista att det skulle kunna lösa sig så att vi skulle få komma iväg på vår efterlääängtade semester.. Men icke!

Usch känner mig ledsen ända in i hjärtat och själen idag.. Hade verklig behövt detta brejk ifrån verkligheten just nu!


Mannen har ÄNNU inte fått igång sin inkomst efter flytten upp hit, vilket gör ekonomin minst sagt ansträngd. Och hur jag än vrider och vänder på kronorna så räcker inte min egen inkomst till både att leva, bo & åka på semester, inte för oss alla!!

FAN vad allt känns tungt just precis nu!!

Har varit skönt annars att vara ledig nån dag igen! Det är väl så när man drar igång med jobb efter långledigt..

Skulle behövt ta mig till en läkare antingen tis eller onsdag också... Får se om jag kan få till det, måste ta mina prover iaf till den försenade 6 mån kontrollen för OPen. Får se hur värdena ligger. Jag tycker ju att jag mår bra!


Men jag har blivit så himla konstig några gåner när jag har badat, främst. Jag blir yr, lite illamående, armar & ben domnar bort.. Det är så svårt att förklara.. Det käns ungefär som om man skulle ha kolsyra i blodet, som rusar runt i kroppen - specieltl i armar & ben.. Ja jag vet, det låter heltskumt! Men jag tror kanske att jag svimmar lite grann, eller nästan svimmar. Oftast har jag lyckats resa mig ur badet innan det blir som värst och kunnat ta mig in till gästrummet och lägga mig och ropa på mannen. Sen har det blivit helskumt med talet också, jag finner liksom inte orden riktigt, eller de kommer inte ut som jag tänkt mig iaf.... Ja det är helskumt!

Sist så hann jag inte resa mig, utan låg kvar i badet och fick ropa på mannen för hjälp. Det var mer läskigt än innan, då det var skitsvårt för mig att komma ur badkaret ju! Och sedan det med talet. Tror vi båda blev rädda då!

Men jag blir extremt törstig också. Jag tror i min egen lilla diagnos att det kan ha med uttorkning att göra.. Och att det blir värre med ett varmt bad då.. Jag är lite dålig på att dricka, och vissa dagar blir det inte mkt alls.. Men jag vet inte..

Blir spännande att se hur värdena ligger iaf, kanske har jag någon brist som kan förklara allt..!!

Gaaahhh, denna dag blir bara bättre o bättre!! Ringde just till IVF kliniken, våran remiss hade kommit fram - något positivt iaf!!

Men den låg nu i nån vänte låda inför bedömning, vilket kunde ta nån vecka.. o som det såg ut just nu så låg nästa tid de hade för första besök i APRIL!! Känns som om det är 3 år dit!!! :(


Ja ja, anyways... Såg just en trevlig synd utanför fönstret. Årets forkörare sakta tåga förbi fönstret! En vacker syn, otroligt vackra hästar & människorna klädda tidsenligt osv. De ska stanna i Furudalsbruk imorgon och övernatta hos svärisarna i deras lada, med hästar o allt! :) Hästarna får dock nattas ute! :)

Vi ska hjälpa till att serva med mat osv, det kan bli kul!

Nu ska jag väl kanske göra ngn nytta.. Har lust att baka, men till vem?! Mannen är med svärisarna i Rättvik en sväng, kanske de är fikasugna när de kommer tillbaka.. Hmm, ja vi får se vad det blir! Har en ide om en sockerkaka med toblerone i..

So long....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar