Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



torsdag 26 april 2012

Kan någon ge mig mitt tålamod tillbaka?!?!

Eller var det kanske så att jag aldrig hade något till att börja med?!?

Idag verkar det då puts väck i alla fall! Jag hatar sådana dagar, när man är trött och irriterad på ALLT och tänder på alla cylindrar för INGET!

Mina stackars djur för endast höra NEJ & gå o lägg dig nu. Och sen 3 sek senare så får matte dåligt samvete!! Sötsnutarna kan ju knappast rå för att matte har en dålig dag! Men gissar att det är så för oss alla i mellan åt...

De är trots allt mina glädjeämnen också, svårt att förbli tjurig när när någon av dem kommer och lägger sitt sammetslena huvud i knät på en! <3 <3

Ska strax bege mig neråt Stor-Rättvik för lite träning hos sjukgymnasten. Hoppade över i tisdags då jag hade sån fruktansvärd mensvärk. Fy fan rent ut sagt, det känns som om man inte ens kan existera när det är som värst!! Och inget hjälper, varken värtabletter, vila, motion eller värme!! Bara att bita ihop alltså... Hade detta med mensvärk varit en manligtproblem så looovar jag att forskningen om det hade varit enorm och att rediga botemedel funnits vid det här laget! Sådärja nu fick gubbarna sig en känga också!!






Det har blivit värre med både PMS & Mensvärk sedan efter OP tycker jag! Vad göra?!

Det känns så skönt, för nu har vi 4 valpar tingade, bara 1 kvar att bestämma vad vi ska göra med. :) Och hon är lite min favvis, så det känns inte som någon större panik direkt.  :)

Igår hade vi båda mannens sytrar här på besök med respektive familjer, den yngre på eftermiddagen & den äldre på kvällen. Det var kul att se dem lite!

Nu har vi haft 4 olika besök på 5 dagar, det är intressant att se hur olika hundarna reagerar beroende på vem det är som kommer. :) Kanske beror det på att man själv beter sig olika också? Man borde kanske skåda sig själv ibland också för att se hur man beter sig i olika situationer.. Hehehe.

I maj drar "behandlingen" med smärtteamet igång för mig. Det ska bli spännande att se lite mer hur det funkar. Jag ska träffa sjukgymnast, läkare, samtalsterapeut & arbetsterapeut. Med hela den styrkan borde jag väl lyckas bli frisk och normal, i annat fall är det nog kört för min del angåående normalisering!! ;)

Nä nu lär jag sätta fart!

Hej & Hå!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar