Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



tisdag 17 april 2012

Snön fullkomligt vräker ner i Boda!!

Jag tänkte att jag skulle undvika att tjata ut på nätet om snööön som kommer igen, men fasen vad det vräker ner nu alltså!!

Visst hade det varit härligt med 15 plus och solsken istället, men egentligen stör det mig inte såå mkt. Men det är drygt promenadväder!

Idag har jag varit hos sjukgymnasten igen, skulle dit och träna igår ju egentligen men när jag kom dit så tror jag först och främst att de hade glömt mig! Och så hade han strul med sitt dataprogram så han kunde inte göra något träningsprogram till mig. Så det var bara att åka hem igen, eller vi åkte till Fricks och åt lite lunch istället! :) Våran standard är att dela på en räksallad, efter att vi ätit klart och båda är proppis så är ändå istort sett alla grönsaker kvar!! Så kan det ändå kännas som att man ätit myyycket!!

Hur som helst idag gjorde jag ett nytt försök med träningen. Han hade inte fått i ordning på datorn än men jag fick ett provisoriskt träningsschema iaf, och det gick ju lika bra för mig!

Övningar med fokus på min axel såklart och det var lite spännande att prova på. Det som gjorde mig lite ställd var att jag mkt svagare i högersidan nu, i armstyrka osv. Det borde ju vara tvärrt om då jag är högerhänt!! På tricepsövningen (då man ska trycka/dra vikter neråt, ni vet) så orkade jag knappt alls med högern. Men det beror väl just på min satans axel. Hur som helst så fick jag ett program iaf, och jag körde igenom det en gång innan jag åkte hem, fan vad det kändes skönt att plåga kroppen lite! Men det gjorde även ont i båda axlarna faktiskt och när jag var klar kände jag väldigt stum i axlarna, och även nu gör det rätt ont... Men det blir säkert bättre!

Nu är det iaf träning som gäller, igår fick jag en snilleblixt och anmälde både mig och mannen till blodomloppet!!!!





Det ska bli riktigt roligt och spännande att genomföra!!! :))

På torsdag ska jag träna igen iaf, får se hur jag känner mig imorrn först och främst! :)

Imorrn ska jag träffa min lillasyster och gulligaste lilla Maja!! Äääääntligen!! Vi ska fika lite på stan, ska bli så himla kul att få se & snosa på lilla Maja!




Och på fredag ska vi på första "avsnittet" i vårt eget Halv 8 hos mig, första paret ut är svägerskan Lola & Krister & menyn lyder som följer:


Förrätt


Mill road 66´s löksensation med toast

Varmrätt


Wiklunds helstekta gris, tomatexplosion, whiskysky & ugnsknölar

Efterrätt


Husets glass med crunch & syrligt


Spännande, spännande!! :)


Nu har mannen dragit iväg på ukulelespelning och hundarna är matade & rastade, perfekt tajming för att slänga sig på soffan helt enkelt!!

Trevlig kväll alla fina!

Puss & Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar