Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



fredag 1 juli 2011

Yeey, idag har jag tuggat!! :)

Man skulle ju smyga över till mjukmat/purémat så idag tog jag tjuren vid hornen och bestämde mig för att testa en liten laxbit & en liten potatis! Kan tala om att det var smaskens gott - och jag bleb dundermätt! Men inte för mätt, har inte fått någon obehagskänsla eller ont i magen på något vis. SKÖNT!!

Detta var min portion, en halv laxfile (av en liten portionsbit), 1 liten bakad färskpotatis, liite kokta grönsaker, 3 räkor & en itsybitsy klick med aioli - tror ni det var gott eller!?! :)) Mosade samman potatisen och grönsakerna, och mosade sedan bit för bit av laxen & tog liite av såsen. Det tog mig ca 1 halvtimma att äta upp, och det är ju ungefär vad det ska göra också. Så det var väl bra!


För att få lite perspektiv på portionen, den andra är Gustavs tallrik, en helt normal portion! :)


Men idag har varit en bra dag over all tycker jag, fast jag tycker iofs att hela veckan har varit bra! MEN idag har jag färgat håret (blev bra tycker jag!) varit till VC och tagit bort agrafferna på magen, såren såg bra ut. Fick dock tejp och plåster ovanpå så att jag skulle kunna duscha obehindrat. Skulle tas bort om ca en vecka! Riktigt skönt, såren blev med ens mkt mindre kli-iga!! Sedan vart det raka spåret till frissan - min bästa frissa!!

Han är så gullig, Fredrik på salong Volym i Ängelholm & dessutom är han superduktig!! Han får alltid fria händer, och man kan lita på att resultatet blir toppen! Idag var jag vildvuxen som vanligt när jag kom, och det var riktigt skönt att en hel del hår försvann! Berättade för honom om min OP & han tyckte det var såå spännande! ;o) Antar att man som frisör får stå ut med att höra en hel del, hehe. 

Resultatet blev iaf detta!

En GLAD Anna med fin friss!!



Efter frissan var vi o handlade lite på WILLYS, alltid kul för eremiten Anna att komma ut lite i verkligheten till de andra människorna. Jag blir ju lite isolerad här hemma när mannen jobbar..

Sen åkte vi hem och älsklingen fixade maten medan jag tog en promenad med vår egen Scooby Sue. Dagens andra, riktigt skönt! Har verkligen försökt hålla i att gå två prommisar om dagen nu!

Nu ska det sovas lite för imorrn blir det hundutställning i Borås! Rasspecial så det blir kul. Hera & Chevis är anmälda så det måste putsas upp lite först, men sen blir det natten!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar