Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



lördag 9 april 2011

Bergochdalbana är oftast roligt

men nu verkar mina värden vara ute på en åktur, vilket inte känns lika så bra.. Var till min VC igår och tog prover ang sköldkörteln. De ringde tillbaka redan på eftermiddagen och sa att jag måste komma in igen i början av veckan och ta om proverna då de visade så olika värden från förre provet till detta. Förra provet var på 5,44, detta var nu nere på 2,75. Det är ju positivt att det gått ner igen men varför hoppar det upp och ner på det viset?!

I övrigt såg läkaren inga fel på mig och kunde inte hitta några kroppsliga tecken på sköldkörtelfel vilket ju naturligtvis också var bra! Men samtidigt lite frustrerande att inte kunna få ett rakt svar, detta är felet - gör si/så så blir du bra igen! :o)  Har inte ro att vänta, vänta o vänta!!
Idag har jag jobbat första riktiga passet för säsongen! Det var faktiskt riktigt kul även om dagen var lite seg då det bara kom lite strögärster lite då och då. Men det var ju en behaglig start för oss såklart! Solen var ju framme och även om det blåste en hel del så var golfarna ivriga att ut och premiärspela!

Imorrn blir det jobb igen, chefen/mamman/skjutsen kommer 07.15 så det är väl dax för lite soving snart för att orka en dag på jobbet! Men jag har redan sovit en stund på soffan, haha! Var så himla trött när jag kom hem! Men min underbara man hade lagat mat tills jag kom hem - skinkstek - ugnsrostade rotfrukter & sås - MUMS! Han är en riktig mästerkock min man!!


Igår bjöd han på fläskfilégryta, pommes, rostade cocktailtomater & morötter med champinjonsås!

Bortskämd fruga, jo när det kommer till matlagning - helt klart! :o)

Pratade med en kollega på arbetet idag om Camebridgekuren, hon är återförsäljare för det och jag är faktiskt sugen på att testa! Så snart är det adjöss med alla goda gourmetmiddagar och välkommen pulverdiet! Ska höra med bästa vännen P vilka smaker som är bäst och sedan lägga in en beställning. Man kan ju köpa för en vecka åt gången och se hur det känns liksom..


Nähe nu säger jag tack & gonatt för en stund! Toodilooo..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar