Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



måndag 4 april 2011

Migrän & ont i nacken - Men just nu så himla glad!!

Var precis på väg i säng med min migrän men satte mig lite grann vid datorn först bara med vetevärmaren på nacke/axlar. Fick sen vän inloggad som jag vet ligger på sjukhuset, då visade det sig att hon opererat sig IDAG! Hon har gått igenom en helvetiskt tuff period med det ena hemska beskedet efter det andra ifrån sina läkare. Hon har varit drabbad av den fruktansvärda sjukdomen cancer och den har inte varit nådig emot henne! Hon fick beskedet att läkarna ville avsluta behandlingen för det fanns inget att göra mer.. Ja det kan nog ingen som inte varit där föreställa sig hur det känns.. Men denna tjejen är tuff, en kämpe utan like, ja faktiskt en riktig idol!!!

Efter att läkarna avslutat behandlingen så blev värdena ändå bättre (!!) och nu idag så berättade hon att de fått bort 92% av tumörerna!! Jag blev så himla glad för hennes skull, jag önskar att jag kunde få komma dit bara ge henne en stor KRAM! Det går tyvär inte då det är lååångt borta och hon ligger isolerad och får inte ta emot besök pga infektionsrisken. Men jag sänder alla mina tänkar dit och hoppas på att de når fram! Jag fick lov att väcka mannen som somnat och berätta de glada nyheterna!! :)

Annars har inte hänt jättemkt.. Tankarna om ALLT fortsätter att snurra i mitt huvud.. Längtar tills nästa besök på kliniken.. Vill få komma igång med medicinen! Vill att något ska hända, känner mig otålig & rastlös på något vis..

Funderar fram och tillbaka på operationen också.. Hur jag ska göra med den.. Tror dock inte att jag ska bestämma något öht angående det. Bara glida med och se vad som händer! Min bästa vän ska börja med sitt flyt nu på onsdag och jag är himla sugen på att hänga på också..!! Jag har ju pulver hemma som står så förutsättningarna finns ju! Hon ska köra i 4 veckor och jag tänker som så att VARFÖR ska inte jag klara det?!? Inför OP så är det ju ett måste! Och ska jag kunna klara det då så måste jag väl även kunna klara det nu! Då skulle det säkert rasa av mig en massa kilon. Om jag sedan skulle fortsätta med suntförnuft och kanske tallriksmodellen så vore det väl inte en sådan tokig plan..??


Ja vi får se vad det blir.. Nu ska jag nattapinka djuren och sedan natta mig själv!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar