Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



måndag 25 april 2011

Påsken till ända..

Det har varit en bra påsk tycker jag allt, mkt jobb men även lite tid tillsammans med goda vänner!

Var ledig i lördags då vi var på 1-års kalas hos finaste lilla Matilda, dotter till min bästa vän! Det var jättekul att träffa hela familjen igen och vi bjöds på good mat & massa gott fika!


Lilla Matilda är verkligen den sötaste ungen i hela vida världen, hon är så himla gosig, söt & glad!! Jag är så glad för min vän att hon har en sådan fin familj och en underbar liten dotter!! Det finns ingen jag unnar det så mkt som henne!

Jobbing igår igen på dagen & sedan var vi till ett par andra fina vänner på kvällen. Det är ännu en sån fin familj! Mannen är arbetskamrat med herrn i familjen så på den vägen känner vi varandra. De är intresserade av våran underbara ras Grand Danois och vem kan klandra dem för det! :) Vi tog fröken Hera med oss dit och hon charmade dem såklart ordentligt! Vi bjöds på gott grillat & Hera fick smaska på Påskskinka & korv den bortskämda lilla donnan!

Det är alltid så trevligt att träffa dem, vi pratar och diskuterar om allt möjligt och hela familjen är så genom-goa!

Summa summarun, en toppenhelg!

Idag har jag jobbat igen, men det har gått bra! Visst hade det varit skönt med en sovmorgon nu eller en ordentlig slappardag!! :) Det kan jag nog dock drömma om ett tag till...!!

Jag är förvisso ledig imorrn men då är det tidigt besök på kliniken som gäller. Vi ska få klarhet i om jag ska få börja med Pergon eller inte.. Jag börjar känna mig lite pirrig nu faktiskt, vad kommer göras, vad kommer sägas osv.. Mest av allt så hoppas jag att jag slipper att ta fruktansvärda blodprover!! :(
Sedan på eftermiddagen ska vi till veterinären med en av tikarna för att se om hon bär på några små överaskningar i magen! :) Det ska bli spännande, det är alltid så nervöst innan man vet om det är något eller inte. Vi har varit in och gjort ultraljud innan, och tänk så fantastiskt det är när man får se livslevande småttingar där inne!! Dagens teknik är fantastisk!!

Och där i mellan så ska jag även hinna med att gå och klippa mig! Det ska bli underbart skönt att försöka få någon ordning på den vildvuxna manen som nu mera är alldeles för lång, tjock och varm! Tur att jag har en underbar frisör, Fredrik på salong Volym i Ängelholm - **tipsa tipsa**


Vi får se vad han hittar på, hoppas på underverk!! Önskar jag kunde färga, slinga eller tona också men det har pluskan inte råd med denna gången! Så klippning får det bli och det känns lyxigt bara det! Hela upplevelsen på salong Volym är vardagslyx för mig. Börjar med hårtvätt och underbar avslappning i en av deras massagestolar - oooo så najs det ska bli! :)
Nu är det dax att sova säng så jag fixar med hela dagen imorrn - hoppas på goda nyheter på alla mina inbokade ställen!!

NATTI!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar