Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



tisdag 12 april 2011

GBP - Första läkarbesöket idag...

Tycker att det varit fullt upp med den andra utredningen nu så jag har inte hunnit med att tänka så mkt på detta.. Kändes dock bra att komma dit! Resan dit drygt 11 mil, väntetid där tja en bra stund iaf, läkarbesöket 5-10 minuter.. Det var en stressad fd chefskirurg som jag träffade. Har du några frågor, nej då så.. Hö hö, jag hann inte ens fundera över jag hade någon fråga!

Tvingade honom dock kvar någon minut extra och frågade om allt detta kring graviditet. Han sa att det finns ingen tidsgräns på när man får bli gravid efter en operation. Han hade haft patienter som blivit gravida en månad efter operationen och det innebar inga särskillda risker eller förhållningssätt enligt honom. Det var positivt för mig! Han tyckte heller inte att det skulla vara någon större risk för mig att bli gravid med min nuvarande vikt, vilket ju också var positivt.

Jag har det inte till 100% solklart för mig hur jag känner och vill just nu... Det är stort och livsavgörande och jag vill ju att allt ska bli RÄTT!

Han sa också att det var inte säkert att min OP skulle ske på just det sjukhuset då de hade lite osäkert med framtiden för kirurgerna (något som han själv verkade mer än missnöjd över!!). Men jag fick med mig en kallelse nu redan till gruppinfon det är om 1,5 månad ungefär. Sedan skulle jag få en kallelse till läkarbesök nr 2, det är då det avgörs om jag blir berättigad till OP. Han såg dock inga hinder till det som det verkade i dagsläget. Till läkarbesök nr 2 ska jag även har gått ner ca 9 kg i vikt. OM jag sedan inte för någon OPtid inom 3 mån efter läkarbesök 2 så har jag rätt att vända mig vart jag vill i Sverige för OP och mitt landsting står för räkningen.. Det kändes på något vis bra att det inte kan dra ut på tiden huuuur långt som helst!

Tror att det känns lite orättvist för min man som ju också står på kö för OP, han har fått ett mycket tuffare mål än mig vad det gäller viktnedgången innan OP. Jag tror att han känner det som oöverstigligt.. Försöker peppa honom och hitta lösningar så att vi ska kunna klara det tillsammans! Jag skulle ge min OP tid till honom direkt om det bara var möjligt, finns ingen jag unnar det så mkt som honom! Ska försöka så att vi kan kämpa oss ner i vikt tillsammans! Vet att han kan om han vill och sätter han väl igång så går det neråt med en rasande fart!

Imorrn ska jag visst få vara ledig!! Det ska faktiskt bli riktigt skönt! :) Fast jag har iofs fullt upp med allt här hemma, måsta städa, diska & fixa en hel del! Men det kan vara lite skönt att få en dag att pyssla med det lite grann i lugn och ro.. Iofs jäklgt dåligt städväder om ska se till golven iaf.. Hundarna smutsar ju ner på 3 sekunder efter att man städat dessa dagar..
Eller så kanske jag passar på att bara viiila, hehe vi får se vad det blir. Nu ska jag iaf ta o sova lite. Misstänker att min man har somnat på soffan så jag får väl väcka upp honom först och försöka få honom i säng, han är ju inte ledig imorrn..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar