Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



onsdag 20 april 2011

Bloody wednesday...

Igår var en riktigt rolig dag på jobbet! Bakade muffins i massor, bananmuffins med chokladbitar i, hallon & vaniljkräm & slutligen matmuffins med ost, skinka och purjo!

Lite som dessa.. :)


Mensen kom igår också, gissade att den var på intågande då jag varit hungrig konstant och sugen på det mesta! :) Ringde kliniken idag då jag skulle göra det när mensen kom.. Som jag räknat så skulle det ju bli försent för mig att börja med Pergo denna månaden om jag inte får beslutet för än mitt besök nästa vecka.. Då sa sköterskan att de hade väntat dit mig idag?! Men jag pratade ju med dem i måndags också och ingen sa något när vi pratade om mitt nästa besök efter Påsk.. Så himla synd att jag missade det då jag hellre hade kommit idag ju!!

Hon ville inte ringa in något recept till mig då Gynläkaren ville träffa mig innan beslut om det togs.. Och enligt henne kunde jag väl börja med Pergon några dagar sent om det nu skulle bli så.. Det är väl bara att hoppas på att hon har rätt då! Jag vill verkligen komma igång med den NUU!!

Skar mig i fingret idag också.. Yttersta fingertoppen var det som fick smaka på kniven. Det kunde visst ha varit värre men det gjorde satan så ont och så galet irriterande det är att ha skadade fingrar på jobbet. Det blev plåster & plasthandske på!



Imorrn blir det jobbing igen, sedan är ju vissa påsklediga har jag hört! Det gäller dock inte riktigt för mig då det blir jobb för hela slanten här! Utom på lördag/påskafton då vi ska på ettårskalas till gulligaste lilla tjejen i stan!! Min bästa kompis dotter! Det ska bli galet kul att komma iväg den goa familjen och att se söta lilla M igen!! Hon går ju för fullt nu, sist vi var där så var det bara några trevande steg med läragåvagnen. :)  

Nu ska jag sussa lite, mannen snarkar redan hör jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar