Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



tisdag 26 april 2011

Grönsaksland..

anlade vi igår jag och mannen! :) Mysigt att plantera lite och ännu mysigare att kunna skörda egna grödor senare i sommar!

Det var härligt att få spendera hela dagen tillsammans med älsklingen även om vi hade i stort sett fullspäckat schema!

Det började på kliniken.. Det gick väl sådär kan man säga.. Min TSH värden (sköldkörtel) var fortfarande bra, hurra! MEN jag var tydligen en "PCO-tjej" som läkaren sa.. Inte möjligt tänkte jag, han måste ha fel tjej upp på sin data, han kallade ju mig Anette tom när han ropade upp oss!! På min första undersökning förkunnade ju läkaren att han inte såg några symptom på PCO. (Idag hade vi den ordinarie gynekologen, innan har vi träffat en annan) Men tydligen så stämde det och jag hade kanske inga direkt fysiska symptom men några kompletterande blodprover de tog på mig sist visade annorlunda..

Nu fick jag medicin mot detta, eller det är egentligen en diabetesmedicin men skulle även behandla detta.. Jag hoppas på bra resultat, de kunde även som bonus effekt göra det lättare att gå ner i vikt så det hoppas vi på!

Nästa steg för mig bli att komma tillbaka i slutet av maj för spolning av äggledare & uppföljning av medicinering.. Usch, ser verkligen inte fram emot spolningen!! :(

Sen piggade jag upp mig ett besök hos bästa frissan!! Fredrik är bäst!! Jag blev supernöjd med nya frissen!

Efter det så var det dags för veterinären med gulliga fröken Dixie. Det visade sig dock att det INTE fanns några bebisar i hennes mage... På något vis kände oss både besvika och lättade över beskedet.. Veterinären blev nog mer besviken än vi, hehe. Hon ville så gärna att vi skulle få lite positivt nu efter alla motgångar vi haft hos henne... Hon har har hjälpt oss att skicka två av våra underbaringar till himmelen under två veckors tid.. Det var grymt för oss alla inblandade.. :(

Sedan for vi hem och fixade lite ute, planterade och busade lite med vovvarna ute!

Nu måste jag skynda mig att fixa mig iordning lite grann, snart dyker mamman upp och ska ta oss till ännu en dag på jobbet!

Ha en bra och solig dag alla!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar