Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



torsdag 14 april 2011

Jobbdag blev till shoppingdag! :)

Skulle jobba idag, började med att jag försov mig..

 Ringde mamman för att kolla om hon var här inom snarast eller om jag skulle hinna med mina morgonbestyr.. Hon mådde lite dåligt så hon hade inte åkt än och vi kom överens om att inte stressa! Jag passade på att ringa min VC och höra hur de senaste proverna såg ut då jag inte hört något.. Sköldkörtelvärdena var bra igen!! Så det var inget de skulle göra åt saken, ingen vidare utredning om varför de hoppat upp och ner eller så. Fick inte ens prata med någon läkare.. Men ser det iaf som något positivt! Ringde direkt till Gyn-kliniken och bokade in mig för blodprov imorrn, det som ska tas på dag 23 i cykeln för att kolla om ägglossning ägt rum..

Så ska vi planera lite för hur vi ska gå vidare nu.. Hoppas till tusen på att de ska låta mig börja med Pergon nu och sedan göra en insemination!! :)

Sen kom mamma och jag var väl i stort sett klar med allt.. Mkt som ska fixas med hundar, tasning o matning osv! :) Hur som helst så skulle vi till Jula en sväng för att kolla på en dryckesbehållare till resto. Utöver det hann vi med en rejäl shoppingtur hos leverantören, lunchning på Cooprestaurangen, halvareaprisetfyndning på Lindex samt en sväng om med både shopping och fika på City Gross! :)

Men det var kul och riktigt skönt att strosa runt lite bland folk och affärer en dag, speciellt för mig som sällan kommer utanför hagarna här hemma! Hahaha!

Vi skulle ha bakat en massa idag men det får helt enkelt vänta! Vi körde till resto och packade upp istället, det är alltid så kul att plocka upp i kylar och hyllor o fixa fint!

Imorrn ska jag vara lastbilsfruga igen då jag inte tar mig in till staden annars.. Jaoo kanske inte världens roligaste men lite mysigt kan det också vara att hänga med mannen på jobbet en dag.. Det är tråkigast att han måste hoppa in och ut hela tiden, men jag antar att måste jobba lite också även om jag är med! hehe


Tur mannen är proffs så att han kan hålla oss (& gula faran)  på vägarna istället för i diket, hoppas vi iaf! :)

Borde sova lite nu så jag orkar upp imorrn, vore trevligt om vi lyckades komma i tid en enda gång när jag är med!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar