Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



torsdag 7 april 2011

Jävla skit sköldkörtel!!!

Gick inte så bra på kliniken idag...

Kände mig ganska bekymmersfri på något sätt när jag gick dit.. Tänkte inte alls så mycket på proverna som vi tog sisst, de var ju bra förra gången! Men inte nu visade det sig.. Proverna för sköldkörteln var alldeles för höga.. Sisst hade det varit något på 3 och nu var det visst en bit över 5. Över 4 var tydligen på tok för högt men nu har jag läst mig till att om man vill bli gravid så ska värdena helst ligga omkring 1-2.. Från att tycka att vi faktiskt borde ha ganska goda odds då vi båda var friska och krya så känns det nu som om de oddsen sjönk under botten...

Ju mer jag läser på nätet desto svårare tycker jag att det verkar att bli gravid med dessa symptom.. Jag fick iaf en remiss med mig att ta med till min vårdcentral, fick tid där redan imorgon.. Jag har inte mycket hopp inför det besöket, men kanske känns det bättre om jag får sova på saken.. Jag ÖNSKAR SÅÅÅ att jag kan få träffa någon vettig människa där imorgon! Det verkar dock ont om dem på vår vårdcentral...

Min gynekolog är dock gullig och det känns som att han vill mig/oss väl.. Han sa att det fanns inget han kunde göra för än mina värden var bra igen.. Ingen idé att börja med Pergo nu alltså.. Och sen när/om det blir fortsättning så var det lika bra att köra på insemination direkt sa han då det var det enda som skulle kunna funka... Önskar han hade kunnat hjälp mig, men som han sa så är det ju inte hans specialområde..  

När jag läser symptomen på detta så stämmer det så väl in på mig tycker jag, här är några...
  • trötthet
  • sämre minne
  • nedstämdhet
  • hjärndimma (långsamt tänkande)
  • depression
  • upprepade sinus-
  • luftvägs och urinvägsinfektioner
  • viktuppgång eller viktnedgång
  • låg kroppstemperatur
  • känslig för kyla
  • intolerans mot värme.
  • Svårigheter att få barn eller missfall.
  • Huvudvärk, ibland diffus
  • Humörsvängningar och kort stubin

Nu ska jag iaf sova & idag är jag tom trött som attans!! Hoppas på en bättre dag imorrn, först blir det läkarbesök & sedan jobb..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar