Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



fredag 22 april 2011

Glad Påsk!! :)

Har jobbat idag. Det det var en bra dag på jobbet med mycket gäster och en hel del att göra, kul! Trött som en mört var jag efter dagens slut.. Åkte med mamsen till Maxi där mannen mötte upp, vi handlade lite och sedan for vi hemåt.

Jag fick en snilleblixt på väg hem att vi skulle sätta upp en till eltråd i hagen när vi kom hem. Lilla C for ju i mellan trådarna som en liten gasell trots att vi satte upp en till tråd innan. In till hästarna när de var i våran hage nr 2. De är inte alls rädda för henne, tvärrt om så är de tuffa och gör nästan utfall emot henne när hon kommer in. Hon fattar dock inte vinken utan springer och fjantar runt där inne och tycker väl att det är kul när de springer även om det är så att de faktiskt jagar henne!! Jag är rädd att hästarna ska skada sig när de springer runt så även om grannen/hyresvärden försäkrat oss om att det är ingen fara för hästarnas skull.. Men jag är ännu mer rädd för att hästarna ska sparka eller springa över lilla C.

Vi fick upp en till tråd iaf så nu får vi se om det kan stoppa henne..!!

När vi kom in bad mannen mig blunda och sträcka fram händerna & så fick jag ett fint påskägg av honom & tre par jättefina strupor med Hello Kitty!! Söta söta man!!



Påskägget var fullt med godis som det övre. Men kanske har vi en egen liten bebis att ge påskägg till nästa år, man kan alltid hoppas! :)



Imorrn ska vi på 1-års kalas till min bästa väns dotter som firar sin första födelsedag, det vill vi ju för allt i världen inte missa!! Det ska bli så kul att träffa dem allihopa!!

Min bästa mamma fyller också år imorgon och lite tråkigt är det allt att vi inte får fira tillsammans med henne! Vi har gjort till tradition att gå ut och äta tillsammans någonstans. Dock tänker jag och mannen överaska henne med smarrig frukost på jobbet på söndag och sedan en middag tillsammans på den nyöppnade thairestaurangen i stan någon dag under veckan! Hoppas att hon blir glad för det! :)

Min underbara hund Hera fyllde dessutom 6 år igår. Hon är familjens drottning och allas våran ögonsten. Mamma till tre av tikarna vi har hemma och "fru" till våran prickiga hane! :)

 Vackraste Hera!!! <3



Nu ska jag ta och hänga lite tvätt och sedan duscha och sova! Ser fram emot lite sovmorgon imorrn även om vi måste upp i hyfsad tid så att vi hinner till kalaset som börjar klockan 13 ca 2 timmars bilfärd här i från.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar