Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



torsdag 31 mars 2011

Goda nyheter!

Vi fick bra nyheter när vi var på kliniken! Jag trodde själv att jag skulle vara snabb med att uppdatera om det här men på något vis har det tagit emot.. Jag vet inte riktigt varför.. Kanske för att jag har varit så himla trött helt enkelt!

Mina prover var bra, blodprovet som skulle visa om jag haft ägglossning eller inte var lite lågt dock. Min fysiska undersökning visade att jag var frisk och normal och det var naturligtvis jätteskönt! Mannens simmare var som de skulle det fanns inget att anmärka på där förkunnade Herr Läkare. Han var förövrigt en ganska lustig prick, hehe. Men han var för all del bra och vänlig så det ska nog bli bra!

Gynekologen i Askim - underbar Tv-serie!! :)

Lite diskret tog han upp min vikt vilket var gulligt tycker jag. Min tanke har hela tiden varit att man ska få slängt i ansiktet, vad tror du att du ska få för hjälp tjockis eller något liknande.. Men han var vänlig och lite försiktig! :) Han berättade att på något vis kan fettcellerna sätta sig samman med östrogenet och effekten av det kan bli liknande den som uppstår om man äter P-piller. Det var ju bra att veta, hade ingen aning om det.

Sköterskan sa också att det kan vara till stor hjälp att bara gå ner några kilo vilket kan vara bra att tänka på. Det förvånade mig också, hade mer väntat mig ett krav på att gå ner minst 2 siffrigt för att få någon effekt/hjälp. Men av detta blev man ju mer peppad än deppad!! :)

Det som kommer att hända nu är först inväntan på några fler prover som jag fick lämna. Sedan återbesök i nästa vecka med planering för att sätta mig på behandling med Pergotime som är en medicin för att stimulera ägglossningen. Vi skulle försöka på naturlig väg med hjälp av det några gånger och om det inte lyckades så skulle vi få göra en insemination.

Jo just han rekommenderade mer sexande också, hehe! :) Minst två gånger i veckan enligt ordination vid försök att bli gravid! :)

Känslan när vi lämnade kliniken var verkligen positiv och det kändes som om både jag & mannen fick nytt friskt och spralligt hopp i kroppen & själen!! :) 

Jag var så säker på att något skulle vara fel med iaf den ena av oss. Har ju mer och mer intalat mig själv att jag hade något fel, PCO eller kanske någon cysta, ja rent av cancer. Det är så typiskt mig att rusa på i 180 och liksom förutsätta det värsta. Men det är väl ett sätt att bearbeta och orka med antar jag. Man vill försvåra för sig själv att bli besviken gång på gång..

Så på något vis blev känslorna blandade igår.. Samtidigt som det kom en stor lättnad och nytt hopp fyllde oss så tror jag att stora spänningar släppte för oss båda. Vi gick och åt lunch efter läkarbesöket och sedan åkte vi för att snabbt handla lite och sedan for vi hemåt. Mannen blev så trött att han hade svårt att hålla sig vaken ända hem. Och jag har varit lite av en zombie hela dagen idag istället!
Hur som helst så känns det spännande! Jag hoppas att jag får börja med Pergotime redan under April och att det åter finns inne på apoteken då. Har läst en hel del om det och såg att det varit slut i hela europa under hösten/vintern nu.. =/

Nu ska jag surfa runt lite på nätet en stund o sedan sova säng! Om jag hittar någon plats där i vill säga... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar