Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



torsdag 3 mars 2011

med - & motgångar...

Igår var vi in till kliniken och lämnade mannens spermieprov. Naturligtvis försov vi oss och vaknade ca 10 min efter att vi skulle åka egentligen!! Så det blev bråttom att fixa med allt innan vi kunde stressa iväg. Jag gissar att det blev mest jobbigt för mannen som även var tvungen att prestera  under denna stressen! ;)

Men det gick bra iaf och vi kom lite sent till kliniken men det gick bra att lämna in testet trots allt! Det jobbigaste just nu är att vi måste vänta en hel månad tills vi får svar på alla proverna. Man ville ju gärna veta direkt om något är fel med simmarna.. Men men snart VET vi i alla fall och det ska bli himla skönt!

Det var väl medgångarna för dagen medan motgångarna handlade om min GBP operation. Ringde den nya kliniken för att höra om min remiss kommit fram vilket den inte hade.. Ringde den gamla kliniken för att höra om dem skickat den, vilket de inte hade.. Förklarade att jag fått hjälp av Vårdgarantin för att flytta min remiss, Och vad är problemet undrade sköterskan?! Jo remissen har ju inte kommit fram till den nya kliniken.. Så hon gick och hörde sig för med sin kollega.. När hon kom tillbaka svarade hon att jag inte alls skulle bli flyttad med vårdgarantin, för att nu kunde de visst hålla sina tider.. Men jag har ju fått en bekräftelse redan ifrån vårdgarantin?! Jo men de tänkte helt enkelt inte skicka min remiss vidare..

Och visst det hade väl varit OK om de nu kan hålla sig inom tiderna för Vårdgarantin.. MEN nu är det så att jag vet hur lång tid det tar hos denna kliniken... Min man har väntat i 2 år  sedan första läkarbesöket och han har än inte fått kommit till det andra läkarbesöket..!! Usch jag blev så himla olycklig så jag la på i hennes öra och bara började gråta... :( Allt kändes så himla hopplöst! Och så typiskt att det ska strula så här för mig!!

Ja ja vi får se hur det blir, har ju fortfarande mitt beslut ifrån vårdgarantin, något måste det ju vara värt?! Jag tänker INTE ge mig i första hand - inte denna gången!!

Igår var vi ute och åt med svärisarna & min mamma på Wild West åååå så gott det var! :) Idag blir det skaldjursafton hos min mamma, lite av en tradition när vi har svärisarna på besök! :) Mums mums!

So looong.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar