Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



söndag 6 mars 2011

Läser o läser o läser...

Har nu suttit i X antal timmar igen framför datorn och läst på olika sidor, forum och bloggar om allt ifrån viktoperationer, adoptioner och fertilitetsbehandlingar.. Visst är det toppen att samla på sig information men ibland tror jag att mitt huvud ska spricka av allt jag läser! Jag blir lite manisk kan jag känna, vill läsa allt jag kommer över!

Ju mer jag läser ju fler hinder tycker jag mig se på vägen... Mycket handlar om allt det ekonomiska omkring både adoption och fertilitetsbehandlingar - det handlar om sådana svindlande summor pengar! Jag vet hur det ska bli möjligt för oss att få barn på annat än naturlig väg med dessa enorma kostnader.

Det är så mycket vi vill och helst ska allt ske på en och samma gång! Vi vill flytta, drömmen hade varit ett eget hus eller en liten gård, vi VILL ha barn och vi börjar inse att det kostar massor, sedan är det allt sådant som man vill kontinuerligt under livets gång, shoppa, resa, spara... Jag VET att det handlar om att prioritera och det är det vi försöker göra.. Men med så mycket minus som vi redan ligger på så är det inte lätt att planera för något alls just nu..

Antar att jag får köra på i gamla hjulspår ett tag till och stoppa huvudet i sanden och hoppas på det bästa!

När det gäller vikten så har jag planerat en matlista för kommande vecka vilket känns himla bra! Det är ingen konstlad dietmat utan helt vanlig mat. Jag tror ändå att det är ett bra steg i rätt riktning och att det jag behöver är regelbundenhet och struktur! Ska försöka ta till portionerna lite då jag lagar så att det även räcker till lunch för mig nästa dag.

Imorgon (idag) så ska jag se om jag tar mod till mig och ringer vårdgarantin igen.. Det jag drar mig för är ju att jag ska lyckas stöta på denidioten som var där i luren när jag ringde för mannens räkning.. Hon ville mig inget annat än illa, så där är det nog dömt att misslyckas..

Ja ja nu ska jag ta natten här! Natti Natti...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar