Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



torsdag 17 mars 2011

Uttråkad...

Lite så känns det idag.. Kan ingen bara underhålla mig?! ;) Låta mig få göra bara roliga saker en dag utan att behöva fundera en enda gång på något jobbigt eller tråkigt!

Äsch jag har haft en ganska slapp och skön dag faktiskt. Varit ute & busat med vovvsen, hängt lite vid datorn & kollat på en film som gick på TV som jag faktiskt inte sett innan. Ingen höjdarfilm kanske men lite lagom underhållande sådär..

Fick ett sms igår som gjorde mig illa till mods.. Skulle väl vara ett skämt, ett sånt där "skickavidaresms" men i mina ögon var det riktigt rasistiskt och det gjorde mig ledsen. Jag har ju tänkt så himla mycket på adoption den sista tiden och verkligen ställt in mig på att vårat barn kanske kommer ha ett annat ursprung än oss. Jag tycker att det vore spännande och har inte sett några nackdelar med det.

Jag har ju fastnat just för Afrika som geografiskt mål för ev adoption, visst det spelar ingen större roll så vilken del av världen barnet kommer ifrån. Men av någon anledning så har jag snöat in på Afrika & kikat både på Sydafrika & Kenya bla. Blir det så så kommer ju barnet ha en annan hudfärg än oss, ett helt annat utseende - det kommer ju inte vara några tvivel om att vårat barn är adopterat.. Jag har inte sett detta som störande ur någon aspekt. Får vi ett barn så kommer vi att älska det utan förbehåll om det så kommer till oss biologiskt eller via adoption.

Men igår när jag blev så illa berörd av det där smset så slog det mig verkligen att kommer säkert finnas "folk" som kommer att utsätta vårat barn för rasism. Medvetet eller omedvetet. Och hur rasande jag kommer att bli om det skulle hända! Nu var detta smset inte riktat till någon person utan ett "allmänt skämt" men även sådana kommentarer skulle såra mig och verkar redan göra det.

Personen som skickade meddelandet har ingen aning om att vi går i adoptionstankar, men det har väl ingen betydelse?! Budskapet är ju lika rasistiskt ändå!

Nog om detta!

Mina tankar finns hos min ena syster just nu! Håller alla tummar för att detta ska gå vägen nu! Så till sys:






Nu är det visst dax att ta ut djuren igen, hör att de börjar steppa runt där inne! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar