Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



torsdag 10 mars 2011

Första läkarbesöket!!

Hej hopp!

Idag har jag fått tiden för första läkarbesöket till GBP operationen. Jag antar att jag får stå kvar hos den "gamla" kliniken och hoppas på att det går snabbt för mig där istället. Jag vet dock att det kan dröja galet länge ifrån första läkarbesöket tills det blir dax för operation. Men jag kan nog inte göra någonting åt det.. Jag ser det positiva i saken och ser fram emot första läkarbesöket! Håller tummarna för att jag ska bli godkänd för en operation också för det är ju inte säkert bara för att man fått en remiss..

Har precis tittat på Kalla Faktas program om överviktsoperationer, trodde att jag skulle bli mer avskräckt efter det men det känns inte alls så.. När det gäller dessa operationer (och andra också) så tror jag inte alls att man kan generalisera. Personer som kämpat mot övervikt i hela sitt liv har naturligtvis oftast fler problem än just bara de extra kilon som sitter på kroppen. Det kan ju finnas både andra fusiska och även psykisa problem bakom. De försvinner ju inte i samma takt som kilona rasar men är jag helt medveten om då det gäller mig själv. Jag känner att jag har mer att vinna på att göra operationen än att låta bli, sedan vet jag ju om vilka risker som finns och att biverkningar kan uppstå.. Visst skrämmer de skiten ur mig och visst känner jag en rejäl dos av dödsångest vissa dagar då jag tänker på det.. Men det kan jag även gör vid tanken på riskerna för att få hjärt och kärlsjukdomar, stroke, diabetes osv...

Idag har jag annars haft en himla mysig dag hemma hos min bästa mamma! Vi har umgåtts, ätit gott och målat - riktigt kul! Jag har målat två stora tavlor som går i rött i huvudsak, lite abstrakta så där. :) Den ena är för visso inte klar ännu. Och både jag och mamma håller på med varsinn version av den berömda tavlan Skriet Av Edvard Munch :)


Hittade denna genom rubberstamps blogg som passade till mig med 30 årskris o allt! :)

Riktigt kul utmaning måste jag säga. Min var inte ens meningen att det skulle bli en Skriet, men det blev det ändå!

Sist men absolut inte minst så blev jag grymt glad av att läsa min systerysters blogg idag - där var flera glada nyheter!! Här hålls tummar o tår för er och för att jag snart ska få bli MOSTER!!!

Imorrn blir det åter till målarstudion för att färdigställa mina konstverk! Over & Out for now..

1 kommentar:

  1. Hihi. tack underbara syster. Ja jag var nästan påväg att ringa dig innan jag skrev det i bloggen, blidde så glad. Men du vet ju nu iaf. =) Tummar och tår för er också vill ju också bli moster.. =)
    Kramar i massor.

    SvaraRadera