Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



fredag 11 mars 2011

Som vanligt..

Satt jag uppe halva natten framför datorn och läste tills ögonen vart fyrkantiga! :) Doption är det som intresserar mig allra mest för tillfället, det finns så himla mkt spännande att läsa! Det är så fascinerande att läsa olika adoptionsbloggar på nätet, surfar även runt på de olika adoptionsförmedlingarna. Hittade till denna igår som jag fastnade så för!

http://www.bvadopt.se/

Ska försöka introducera det lite grann för mannen också.. Han är intresserad det vet jag men jag vet även att han först och främst vill ha svar på våra tester ifrån kliniken.. Jag ligger liksom tre steg före känns det som lite grann men jag kan inte låta bli med det, det känns ju även som om tiden tickar på så himla snabbt! Har läst mig till att det verkar vara ganska vanligt att vi kvinnor ligger något steg längre fram än männen när det kommer till just detta med adoption.. Fast å andra sidan så ligger vi väl oftast steget före, eller?! ;)

Kenya fascinerar mig, Afrika öht faktiskt. Hade inte tänkt mig det ifrån början men ju mer jag läser ju mer återkommer jag till just Afrika. Tänk så fascinerande att få vistas i barnets land i ca 8 månader! Det tro jag är riktigt nyttigt för att verkligen få med sig en del av landet hem i bagaget. Sedan känns det naturligtvis ouppnåerligt på vissa sätt att kunna vara borta så pass länge, men helt omöjligt är det väl inte?!

Idag är det fredag vilket innebär start på helgen! För mig gör det ju inte så stor skillnad iom att jag är ledig vardag som helg just nu. Men mannen får vara hemma hos mig i ett par dagar och det är MYS!


Så Happypå er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar