Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



söndag 13 mars 2011

Skitdag rent ut sagt...


Vaknar nästan var och varannan dag med huvudvärk numera.. Så gjorde jag även idag & på fel sida verkar det som.. Hann inte mer än upp för än hundarna (lilla fröken C) började hoppa & riva på vardagsrumsdörren sådant gör mig galen! Vi hyr ju dessutom huset så det är inget vidare med sönderrivna dörrar. Just nu måste vi ju ha hundarna separerade då fröken D löper och valpar vill vi inte ha just nu! Mitt tålamod sjönk således direkt ner i botten men jag skyndade mig att ta ut alla djuren. In med dem igen, och visst det blev ingen hyperaktivitet då det är lera över allt men ändock.. De fortsatte dock att terra mig under förmiddagen, så fort jag gick ut i köket o stängde v-rumsdörren bakom mig hoppade lilla C upp och började riva på den. Idag har de vetat exakt vilka knappar de ska trycka på för att få igång matte...!!


Och i den stilen har det fortsatt, en JAG utan tålamod &VOVVAR med små horn i pannan..!! Tillslut fick jag vika mig för grupptrycket och släppa ut dem i leran för lite rejsande, härligt tyckte de iaf! :) De märktes att det fanns en hel del överskottsenergi som behövde få lite utlopp & det gör mig trots attl lycklig att se dem släppa loss för fullt! Resultatet blev något liknande:

 Så sen blev det tvagning & torkning av fyrfotingar! När allt var klart skulle vi bege oss iväg på en liten sväng till affären. Mannen har lyckats linka ut i bilen med sin onda fot (han har en inflammation i stortåleden) då startar inte bilen... Jaha då hade vi tur som kom hem igår säger mannen, nu är visst bensinen slut... Gaahhh..!! Vi bor på landet och har inte direkt bensinpumpen runt hörnet om man säger så... Men men vi fick låna några liter i en dunk av grannarna, vi hade dock ingen riktig tratt/slang att hälla igenom så vi fick improvisera lite vilket resulterade i att en hel del hamnade utanför... Men sedan satte vi av mot närmsta samhälle iaf.. Halvvägs började det rycka lite i bilen och vi insåg att utan tur som tokiga skulle vi inte komma ända fram till macken.. Vi passerade två mackar på vägen men där kunde vi inte stanna då de endast tar kort och vi hade bara kontanter med oss..!! 1 km innan macken stannar bilskrället helt och lotten faller på mig att knata sista biten med dunken då mannen är handikappad i sin fot.. Ilsket svärandes över denna skitdag traskar jag mot macken, det är ju ingen lång bit men så irriterande och surt!
När jag nästan är framme stannar en underbart söt liten tant med sin bil och frågar om det är min bil som står där vid sidan. Jo säger jag, visst är det så.. Ja men hoppa in du så kör jag dig säger hon! Å tack, men jag måste in o tanka lite först svarar jag. Inga problem för henne, hon har ju varit på födelsedagskalas under dagen och firat så hon hade ingen brådska hem! :) Sagt och gjort så liftade jag med tanten till och från macken! Hon vänder sagt och gjort mitt på vägen (motortrafikled) och struntar i både mötande trafik och de som kommer bakom, hahaha! Ja ja tuta ni bara, nästa gång kan det vara eran tur ropar hon inne i bilen. Tack du underbara snälla lilla tant för dagens goda gärning! Jag erbjöd henne en slant för besväret men det gick inte hem. Köp du lite hundgodis för de där pengarna sa hon och tittade menande på lilla E som stod inne i bilen och kikade ut! :)


Jag återfick hoppet för en god mänsklighet och det dåliga humöret försvann för en stund...

Sen handlade vi o for hem.. Lagade mat, matade djur och mannen skulle fixa med några filmer på sin dator som skulle se på till middagen. Nähepp då hade hans dator dött IGEN! Han har nyss fått fart på den och höll på länge o väl igår med att fylla upp den med olika saker igen, nu går den inte ens att starta...

Satt o tittade på Män som hatar kvinnor så skulle jag snabbt bara rasta av djuren vilket resulterade i att mannen hann somna på soffan, jag blev av med min plats, lilla C slemmade i mitt glas och jag gav tillslut upp och satt mig vid datorn istället...

Det var i stort sett summan av min dag, nu ska jag strax ta kväller så hoppas jag på lite mer flyt imorrn!!

1 kommentar:

  1. man måste ha lite såna här dagar för att kunna uppskatta dom riktigt bra dagarna.
    Men jag hoppas på en underbar dag imorgon iaf.
    Kramar Lillasyster

    SvaraRadera