Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



måndag 28 mars 2011

Helgen till ända....

Den har förflutit ganska behagligt här på landet.. Mannen var på partaj i fredags, jag & mamman var inne i stan och käkade lite..

Lördagen bjöd på några timmars arbete vilket var riktigt kul! Sedan var både jag & mannen rätt trötta, han hämtade upp mig på jobbet och sedan slappade vi hemma i några timmar. Vi velade fram och tillbaka hut vi skulle göra med hundutställningen på söndagen. Jag ville gärna åka, mannen var trött och bakis och tyckte nog att sömnen var rätt lockande.. Vi vägde för och nackdelar.. Den ekonomiska biten spelade ganska tungt då vi kände att vi inte riktigt hade råd. Men det är alltid trist att utebli när man väl har anmält sig!

Vi blev hemma i alla fall. Söndagen började lite deppigt för mig då det kändes trist att missa utställningen.. Mannen kompenserade med att göra räkmackor till frulle & dammsuga medans jag fixade med hundarna! :)
 Så mystes det i soffan både länge och väl, det är härligt att ha mannen hemma på helgen!!

Sen ville jag ut och köra lite då det inte blev någon långtur till hundutställningen. Passande nog så styrdes kosan mot den nya Thairestaurangen som öppnat på torget! Nyheter måste ju testas och jag är ju ett fan av Thaimat. 3 små rätter (friterade räkor, kycklingspett m jordnötsås & kyckling thaigryta) blev det och det var riktigt smaskens! Vi lyxade till det också med friterad banan & glass till dessert! Super god mat, trevlig personal & mysig interiör ger bra betyg till den nya restaurangen!


Min allra bästaste vän ska på läkarbesök inför sin kommande GBP operation nu i slutet av veckan, vi hade hoppats på att få göra det på samma klinik. Det såg ju ut som att det skulle bli också om nu inte vårdgarantin och min klinik varit så obstinata! Men nu så är det alltså hennes tur och jag håller alla tummar jag kan för att det ska gå bra för henne! Hoppas på snabb OP-tid och lyckad OP!

Fast att jag har läkartid bara kort efter henne så vet jag att det kommer att dröja mycket längre för mig innan jag väl är framme vid OP dock.. Det känns lite surt.. Hade ju gått mkt snabbare på den andra kliniken, den som hon hamnat på! Hade varit toppen att få gå igenom detta tillsammans och kunna stötta varandra! Det gör vi vigetvis iaf men är man på samma ställe i allt så hade det kanske underlättat lite.

Denna veckan är det dax för läkarbesök på fertilitetskliniken, jag börjar bli lite rädd... Vad kommer de att säga? Positivt eller negativt? Ja vi får vänta o se helt enkelt!

Framförallt så håller jag fortfarande tummarna hårdast möjligt till min lillasyster!! Tänker på dig!!
Nu ska jag ta o gå ut och hänga lite tvätt, härliga tider - strålande tider!! :)

Ser trevligare ut än håriga hundhanddukar! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar