Välkommen att hänga med på min resa som kallas livet..

Här kommer jag att skriva om allt som sker just nu, livet i allmänhet och livet i synnerhet! Resan med en GBP operation. Kampen mot barnlösheten - vägen mot målet - ett barn. Livet på landet med huset fullt av jyckar - galenskap, kärlek & glädje i ett enda stort virrvarr!



torsdag 24 mars 2011

Soffan var superfin! :)

Nu är den ihopskruvad och påklädd och står och ser fin ut i vardagsrummet! Eller ja den gjorde det iaf tills vi täckte över den med diverse lakan och handdukar för att skydda den emot hundslem & leriga tassar så gott det går. Ja det får väl vara så ett tag iaf! :)

Mamsen bjöd på lunch idag vilkat var smaskens! En bakad potatis med räk & champinjonsallad blev det för min del. Sen strosade vi runt lite på mässan hos en av våra leverantörer. Thai var temat för mässan denna gången vilket innebar bra priser på kyckling, ris, strimlat kött och diverse olika grejjor. Det blev lite handlat till jobbet och det var kul att börja tänka i de banorna igen!

Jag lämnades av på Eurostop av mamma för upphämtning lite senare av mannen. Hann precis med att strosa runt i några affärer och passade på att köpa mig en ny BH & ett par trosor på rean.

Sen går det ju inte att låta bli att gå och kika lite bland bebisgrejjorna på affärerna. Det finns ju så otroligt mycket gulligt & pluttigt att shoppa, längtar tills det blir vår tur!!

Så kom mannen och då fikade vi lite tillsammans innan vi for o hämtade soffan. Varm choklad & Mudcake, ja så sällan som jag är ute o fikar så tyckte jag att det var jag väl värd! ;o)



Var lite rädd för vad vi skulle mötas av då vi kom hem, första gången vi lämnat alla odågorna hemma tillsammans så länge sedan småglinen kom tillbaka hem. Min farhågor blev väl ganska uppfyllda fär man väl säga.. De hade öppnat dörrarna och röjt runt i huset fritt. Hundmamman som har en förkärlek för skafferiet hade norpan både det ena och det tredje.. En påse mjöl bland annat, ja ni kan ju tänka er resten... Jodå mjöl över större delen av köket!! En soffkudde i den gamla soffan var demolerad osv!


Lite så här på ett ungefär, men kanske inte riktigt lika illa, hahaha.. Jaja det gick rätt snabbt att städa upp iaf.

Har även hunnit med att klippa mannen samt tvätta & hänga en maskin kläder också..

Nu ska jag strax ta natten. Imorrn blir det aktivering av odjuren, vet inte riktigt vad jag ska hitta på.. Prommisar, träningsrundor eller vad.. Varför inte lägga ett spår eller två.. Ja vi får se vad det blir.. 

Natti natti.. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar